Bolile de inimă la femei, 6 lucruri care te ajută să le eviți

Dana Lascu / 08 oct 2019 / 10:31
Dacă ai hipertensiune și colesterol ridicat în tinerețe, ai un risc mult mai mare să faci boli de inimă mai târziu
Dacă ai hipertensiune și colesterol ridicat în tinerețe, ai un risc mult mai mare să faci boli de inimă mai târziu

Bolile de inimă sunt principala cauză de deces și la femei, nu doar la bărbați. Specialiștii spun că evitarea factorilor de risc și un stil de viață sănătos pot ajuta la evitarea acestor boli. Iată cum le eviți:

„Femeile, mai ales cele aflate la mijlocul vieții, au cu siguranță cu cel mai mare risc de a dezvolta bolile de inimă. Este o perioadă volatilă pentru femei, deoarece tranziția menopauzei este marcată de modificările compoziției corpului, distribuția grăsimilor și de o creștere a nivelului de colesterol", a explicat dr. Jennifer Mieres, profesor de cardiologie la Zucker School of Medicine din Hofstra / Northwell, New York. 

În rândul femeilor, 90% au unul sau mai mulți factori de risc pentru bolile de inimă la un moment dat în viață, conform statisticilor American Heart Association. Cu toate acestea, 80% din bolile cardiovasculare sunt prevenibile.

Faceți verificări anuale

Este important să faceți controale anuale pentru a evalua riscul pentru sănătatea inimii și pentru a lua măsuri, a spus Mieres. Pregătiți-vă pentru consultul medical la fel cum ați face atunci când strângeți documente pentru a vă întâlni cu un consilier financiar.

„Mergi la contabilul tău în fiecare an în ziua stabilită și nu te duci cu mâna goală", a spus ea. Fiți pregătit să discutați despre orice istoric familial de boli de inimă sau alte probleme ați avea. „Nu ar trebui să fii pasiv, la consultație. Ar trebui să porți o conversație", recomandă cardiologul.
Trebuie să fiți informați legat de valorile ale dvs. legate de sănătate, cum ar fi tensiunea arterială, nivelul colesterolului și nivelul de zahăr din sânge.

De exemplu, tensiunea arterială mai mică de 120/80 este considerată normală.

Simptomele unui atac de cord la femei

Simptomele de atac (infarct) de cord la femei pot acoperi un spectru mai larg comparativ cu simptomele la bărbați. Femeile pot experimenta simptomele „clasice" de atac de cord - de presiune toracică, disconfort toracic sau lipsa respirației -, la fel cum fac bărbații.

„Dar, de asemenea, femeile pot avea simptome precum dureri de spate, de obicei pe partea stângă; dureri de umăr; o plinătate în stomac sau greață ca semne ale unui atac de cord iminent", a avertizat Mieres.

Ați avut o complicație de sarcină?

Cercetări recente s-au concentrat asupra bolilor de inimă legate de complicații legate de sarcină. Diabetul și hipertensiunea arterială în timpul sarcinii, precum și nașterea prematură au fost legate de un risc crescut de boli cardiovasculare ani mai târziu, pentru mamă.

„Sarcina este un test de stres" pentru organism, un posibil marker pentru boli de inimă mai târziu în viață, a subliniat cardiologul.

Dormiți suficient

Lipsa de somn – faptul că dormiți mai puțin de șase sau șapte ore pe noapte - este legată de boli de inimă, au arătat cercetările. Somnul prost și puțin a fost legat de tensiunea arterială ridicată, poate face dificilă pierderea în greutate și poate face mai puțin probabil să doriți să faceți exerciții fizice.

Stăpâniți stresul

Stresul cronic este un alt motiv de îngrijorare pentru femei. Poate duce la comportamente și factori de risc care influențează bolile de inimă, cum ar fi hipertensiunea arterială, colesterolul ridicat, inactivitatea și supraalimentarea.

Pentru a face față stresului, mâncați alimente sănătoase, faceți exerciții fizice și dormiți mult. Luați în considerare să vorbiți cu alții despre stresul dvs., inclusiv un prieten, părinte, medic sau consilier.

Găsiți un partener „de sănătate"

În toate eforturile pe care le depuneți pentru a avea o inimă sănătoasă, ajută să aveți un partener în acest efort, a arătat Mieres.

Colaborați cu un furnizor de servicii medicale – medic specialist - pentru a găsi un plan de tratament personalizat care să se potrivească vieții zilnice și nevoilor personale medicale. Apoi, un prieten, membru al familiei sau colaborator poate fi, de asemenea, un partener bun pentru a face exerciții fizice și pentru a respecta un plan alimentar sănătos.

„Atunci când există riscul să deviați de la plan, aveți acea persoană care vă va ajuta să reveniți pe drumul cel bun", a justificat Mieres.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.28