Cancer cerebral la copil, molecula care îl ucide

Alexandra Mănăilă / 08 noi 2018 / 15:27

Meduloblastomul, cea mai comună formă de cancer la copil poate fi ucis de o mică moleculă. Studiile cu privire la această tumoră pe creier au arătat că uneori lucrurile mici fac diferența cea mai mare. Cercetătorii de la Universitatea San Antonio au descoperit că o moleculă de mii de ori mai mică decât o genă este capabilă să omoare acest tip de cancer.

MiR-584-5p este destul de eficientă în acțiunea sa, fiindcă sensibilizează cancerul la chimioterapie și radiații, făcând-o astfel plauzibilă pentru tratamentul tumorilor.

"În prezent, bombardăm creierul cu radiații si chimioterapie, iar pacienții au o calitate slabă a vieții. Folosind această moleculă, am putea să reducem considerabil aceste terapii cu 90%", a spus dr. Manjeet Rao, profesor la Universitatea de Medicină din San Antonio și membru al Institutului de Cercetare a Cancerului la Copii.

Potrivit cercetătorului, MiR-584-5p este la niveluri foarte scăzute sau absentă în meduloblastom. Creșterea acesteia distruge cancerul, motiv pentru care poate servi ca un agent terapeutic puternic pentru tratarea acestuia. O terapie viitoare bazată pe această moleculă ar trebui să fie bine tolerată, e de părere cercetătorul, care consideră că o mare provocare pentru tratarea pacienților cu cancer la creier o reprezintă incapacitatea medicamentelor pentru cancer de a traversa bariera hemato-encefalică.

,,Deoarece este atât de minuscul, MiR-584-5 poate fi capabil să treacă peste această barieră, care este neclară la anumiți pacienți cu meduloblastom. În viitor molecula poate fi livrată folosind un purtător de nanoparticule", a adăugat dr. Rao, după cum informează Medicalxpress.com.

În afară de meduloblastom, proprietățile lui MiR-584-5p îl fac un candidat excelent și în tratamentul glioblastomului, un cancer cerebral agresiv și letal al creierului.

Un brevet referitor la tehnologia MiR-584-5 a fost depus de inventatori(dr. Rao și Nourhan Abdelfattah) la Oficiul de Mărci și Brevete, iar studiul a fost publicat în Jurnalul Nature Communications. Cercetarea intergală o găsiți aici

Recent alți oameni de știință au propus un tratament personalizat pentru meduloblastom, susținând că astfel s-ar putea evita dozele inutile de chimioterapie și radioterapie la copii și tineri.

sanatate.n-nxt.24