COVID ar fi avut șanse mici să declanșeze o pandemie, pretinde un studiu. Cercetător: poate nici n-am fi știut vreodată

DCMedical Team / 21 Martie 2021 / 08:44
Spital din Wuhan    Foto: Xinhua Video
Spital din Wuhan Foto: Xinhua Video

Un studiu care analizează cum și când a apărut infecția COVID în China susține că virusul avea șanse mici să declanșeze o pandemie.

Oamenii de știință au analizat, într-un studiu, când și cum a apărut infecția COVID în China. Calculele lor arată că, dacă primul om s-a îmbolnăvit de COVID în octombrie 2019, virusul avea șanse mici să declanșeze o pandemie. Cercetătorii mai susțin că un cumul de condiții ar fi condus virusul în piața Wuhan și i-ar fi dat virusului impulsul de care a avut nevoie pentru a se răspândi pe glob.

”A fost furtuna perfectă - acum știm că virusul a avut nevoie de o breșă sau două pentru a se răspândi în felul acesta. Dacă lucrurile ar fi fost cu foarte puțin diferite, dacă persoana care a dus virusul în piața din Wuhan ar fi decis să nu meargă în ziua aceea sau dacă ar fi fost prea bolnavă pentru a ieși din casă, probabil că răspândirea nu ar fi avut loc. Poate nici n-am fi știut vreodată despre asta”, consideră Michael Worobey, profesor de biologie evolutivă la Universitatea din Arizona, care a participat la studiu, potrivit DC News.

YesMy