De ce apare cancerul. Explicația cercetătorilor de la Yale

Florina Pop / 18 mai 2020 / 10:15
Gene

Cercetători de la Centrul de Cancer al Universității Yale susțin, în baza unei cercetări, că efecte combinate ale multor variante de gene, atât moștenite, cât și mutații apărute de-a lungul vieții, ar duce la dezvoltarea cancerului.

Cercetătorii americani de la Yale susțin că tumorile apar ca urmare a unor efecte combinate ale multor variante de gene care apar atât ca mutații ale genelor moștenite de la părinți, cât și ca mutații somatice, modificări pe care genele le dobândesc de-a lungul vieții. Prin mutații somatice, se arată pe site-ul Școlii de Medicină a universității amintite, se înțeleg mutațiile aleatorii care se acumulează în celule pe măsură ce o persoană îmbătrânește și pot crește din pricina efectelor asupra mediului, cum ar fi lumina soarelui, fumatul de țigări, dieta și expunerea la diverși cancerigeni.

În cercetarea lor, oamenii de știință au descoperit că proporția variantelor de linii germinale la mutațiile somatice este legată de vârsta apariției cancerului. Aceștia arată că acele cancere care apar înainte de vârsta de 50 de ani - care reprezintă jumătate din toate cazurile - au un grad mai mare de variații ale liniei germinale în raport cu mutațiile somatice. Iar la tineri, un diagnostic de cancer este cauzat de o contribuție mai mare a modificărilor de linii germinale.

Această nouă abordare a cancerului ajută specialiștii ca în loc să vizeze doar unul sau mai mulți activatori de tumori într-un anumit tip de cancer, un control eficient al cancerului poate necesita o analiză mai largă a genomilor și a tratamentului individual al pacientului, care este aliniat în mod specific atât cu mutații germinale, cât și cu mutații somatice.

Studiul cercetătorilor de la Yale, AICI.

Citite săptămâna aceasta