Declin cognitiv. Alimentele care încetinesc îmbătrânirea creierului

Georgiana Ioniță / 08 iul 2020 / 11:09

Beta carotenul ar putea juca un rol important în încetinirea declinului cognitiv

Beta carotenul este un pigment roșu-portocaliu care se găsește în plante și fructe, în special în morcovi și în legume colorate.

 

Un studiu a analizat efectul beta carotenului asupra funcției cognitive, pe termen lung. 
Bărbații care au luat suplimente de beta-caroten timp de 15 sau mai mulți ani sunt mult mai puțin susceptibili să experimenteze declinul cognitiv decât cei care nu au luat, au raportat cercetătorii de la Harvard Medical School, în  Archives of Internal Medicine. Cercetatorii au explicat că beta carotenul este un factor cheie în declinul cognitiv. Studiile au arătat că suplimentele de antioxidanți pot ajuta la prevenirea deteriorării cogniției.

 

Studiul, care a implicat 4.052 de bărbați, a comparat evoluția celor care eu luat suplimente de beta-caroten pentru o medie de 18 ani cu cei cărora li s-a administrat tratament placebo. Pe termen scurt, nu au găsit nicio diferență în riscul de declin cognitiv între cele două grupuri de bărbați, dar, pe termen lung, suplimentele de beta-caroten au făcut o diferență semnificativă.

 


Alimente bogate în beta-caroten:

caise
Sparanghel
Brocoli
morcovi
varza chinezeasca
arpagic
Frunze de păpădie
Grapefruit
Ierburi și condimente - pudră de ardei iute, oregano, ardei gras, pătrunjel
nap
Ketchup
Unele tipuri de margarina
capa
mazăre
Ardei
prune
Dovleac
Spanac
Suc de fructe
Cartofi dulci.

 

Studiul integral, aici

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy