DESCOPERIRE făcută de cercetătorii români despre COVID-19. Așa s-ar explica virulenţa şi infectivitatea accentuată

Adisa Codruț |
Nou focar de coronavirus

Cercetătorii UAIC au descoperit un nou mecanism de distrugere celulară generat de virusul SARS-CoV-2.

Cercetători din cadrul Facultăţii de Fizică a Universităţii "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, în colaborare cu parteneri din Coreea de Sud, au descoperit o cale nouă de atac folosită de virusul SARS-CoV-2 asupra celulelor-ţintă, şi anume, destabilizarea mecanică şi permeabilizarea membranelor lipidice celulare. Astfel, acest mecanism molecular de atac ar putea să explice alternativ virulenţa şi infectivitatea accentuată a SARS-CoV-2.
„Managementul ştiinţific şi profesionist al epidemiei COVID-19, generată de virusul SARS-CoV-2, este condiţionat pretutindeni de înţelegerea mecanismelor moleculare de infecţie virală şi, în acelaşi timp, de utilizarea unor tehnologii ieftine, rapide şi uşor de folosit pentru detecţia timpurie a materialului viral, înainte de a se produce propagarea necontrolată a virusului. Dogma curentă este că virusul SARS-CoV-2 se ataşează specific, prin intermediul unei subunităţi proteice dedicate (denumita '˜spike S1'), de receptori celulari din celulele-ţintă (aşa-numiţii receptori '˜angiotensin-converting enzyme 2'), fază ce iniţiază procesul de infecţie celulară. Premergător fazei de invadare a celulei ţintă de către virus, s-a evidenţiat şi un proces...”