Durerile de gât pot trece cu repaus vocal și câteva alimente. Lista celor mai bune alimente pentru dureri

durerile de gat. FOTO Pexels @ Alex Green
durerile de gat. FOTO Pexels @ Alex Green

Care sunt cele mai recomandate remedii alimentare în cazul durerilor de gât. Înghețata se află printre ele.

Sezonul cald, cu schimbările dese de temperatură, vine cu o serie de provocări, dar și cu dureri, în special cele de gât. Chiar dacă acestea sunt neplăcute, dând o stare de disconfort, atât celor mare, cât și celor mici, din fericire pot fi remediate.

Unii se tratează cu o înghețată, alții adoptă repausul vocal, fiecare a descoperit, de-a lungul vremii care îi este remediul cel mai potrivit.

O problemă importantă în privința durerilor de gât este cea legată de faptul că pe o perioadă de timp, mai lungă sau mai scurtă, devine dificil atât băutul, cât și mâncatul, fapt care este împiedică vindecarea mai rapidă.

Când vine vorba de soluții, de ordin alimentar, trebuie însă să vă asigurați că acestea nu sunt iritante, iar efectul să fie cel opus așteptărilor.

Înghețată cu efect de calmare a tusei. Inovație românească, SENZAȚIA verii

Care sunt cele mai bune alimente pentru durerile de gât

Potrivit Lisei Young, expert medical și autor al mai multor cărți de nutriție, citată de EatThis, cele mai bune alimente pentru remedierea durerilor de gât sunt: terciul de ovăz, iaurtul, supa de pui, dar și îndrăgita înghețată.

Terciul de ovăz are o textură ușoară, care permite să fie înghițită fără probleme, mai mult, acesta limitează iritarea de la nivelul gâtului.

Pe lângă aceste calități, terciul este bogat în nutrienți, astfel că aveți parte și de o masă bună și consistentă, cu efecte antiinflamatoare, dar mai ales cu energie pentru o vindecare mai rapidă.

De asemenea, este un ajutor în scăderea colesterolului și o sursă importantă de fibre.

Iaurtul este un alt aliment cu o textură moale, ușor de înghițit, care ajută în cazul durerilor de gât. Este bogat în nutrienți și calciu, mai mult, conține probioticele atât de necesare pentru întărirea sistemului imunitar. 

Probioticele sunt cunoscute ca  ajutor în echilibrarea microbiomului intestinal și pot ajuta la prevenirea creșterii bacteriilor dăunătoare.

Un studiu publicat în Korean Journal of Family Medicine a arătat că probioticele pot ajuta la prevenirea creșterii acestor bacterii, fiind astfel un potențial sprijin în prevenirea răcelilor.

Supa de pui. ”Alimentele calde pot ajuta, de asemenea, la calmarea gâtului”, spune Young. "Supa de pui este un aliment perfect pentru a ajuta în acest sens și poate ajuta la reducerea iritației”.

Aceasta hidratează, iar prin conținutul de sodiu poate ajuta la realizarea electrolizei necesare.

Înghețata pe băț (suc de fructe înghețat - Ice pops) este de asemenea o opțiune bună, deoarece este ”hidratantă și foarte foarte liniștitoare pentru gât, susține Young.

Potrivit Medical News Today, înghețata ajută la scăderea temperaturii terminațiilor nervoase din gât. Acest lucru ajută la reducerea semnalelor de durere. ”Ice pops” activează, de asemenea, receptorul tranzitoriu, Melastatin 8, ceea ce duce la ameliorarea durerii.

Vezi și: Mitul răcelii de la înghețată, desființat. Medic: Atunci suntem ușor mai predispuși să luăm virusuri

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0