Efectele surprinzătoare ale consumului zilnic de ciocolată. Ce se întâmplă în organism

efectele surprinzatoare ale consumului zilnic de ciocolata - Foto: Unsplash @eniko kis
efectele surprinzatoare ale consumului zilnic de ciocolata - Foto: Unsplash @eniko kis

Este recomandată ciocolata cu gradul cel mai mare de cacao.

Ciocolata este una dintre cele mai populare produse dulci din întreaga lume, puțini fiind cei care nu o îndrăgesc. Indiferent de forma sub care se consumă, fie că e în înghețată, biscuiți, ciocolată caldă au clasica tabletă de ciocolată, sunt mulți care o savurează.

Ce se întâmplă însă în organism în cazul unui consum regulat? Nutriționista Courtney D'Angelo, autoarea cărții Go Wellness, susține că există efecte surprinzătoare. Este important să rețineți că nu toată ciocolata este creată la fel. Cacao, în forma sa naturală, este plină de antioxidanți și nutrienți sănătoși, astfel că varianta ciocolatei negre este adesea mai sănătoasă decât alte tipuri care vin cu adaos de zahăr.

Îmbunătățește sănătatea inimii

Ciocolata neagră a fost asociată cu o posibilă îmbunătățire a sănătății inimii datorită puterii antioxidanților (flavonoizi).

”Există antioxidanți în ciocolata neagră care pot crește circulația sângelui în inimă, pot reduce riscul de coagulare și chiar s-a dovedit că scad tensiunea arterială”, spune D’Angelo. Altfel spus, ”o relație sănătoasă cu ciocolata ar putea reduce riscurile de accident vascular cerebral și al bolilor de inimă”, susține D'Angelo, citată de EatThis.

Poate reduce stresul

Unele studii au dovedit că un consum zilnic de ciocolată pot să vă binedispună.

„Dacă vă gândiți bine, consumul de ciocolată aproape întotdeauna vă îmbunătățește starea de spirit, iar studiile arată că persoanele care mănâncă ciocolată au raportat că se simt mai puțin stresate”, spune D’Angelo. „Cercetătorii cred că acest lucru se datorează modului în care ciocolata poate avea un impact pozitiv asupra sănătății inimii, deoarece stresul este un factor de risc al bolilor cardiovasculare”.

Ciocolata neagră versus ciocolata cu lapte

În timp ce ciocolata neagră conține multe substanțe nutritive utile, ciocolata mai procesată, cum ar fi ciocolata cu lapte sau albă, poate fi plină de zahăr adăugat.

”Anumite tipuri de ciocolată pot fi o sursă de calorii goale, ceea ce înseamnă că organismul tău primește în primul rând calorii și foarte puține vitamine, minerale sau fitonutrienți”, spune nutriționistul Trista Best. De altfel, acesta atrage atenția cu privire la consumul de ciocolată procesată, subliniind faptul că un consum regulat poate duce ”la schimbări de dispoziție, la creșterea foamei și la alte potențiale efecte secundare negative, cum ar fi creșterea glicemiei.”

Doza de magneziu

”Ciocolata conține magneziu, care are multe beneficii și este un mineral care se găsește în mod natural atât în pământ, cât și în corpul uman", spune Best. ”Este vital pentru viață, deoarece este conținut în fiecare celulă a corpului și este important pentru îndeplinirea multor funcții corporale. Acest mineral este important și pentru sănătatea creierului și nu numai că acționează în interiorul creierului pentru starea de spirit și susținerea cognitivă, ci și în afara creierului, în vasele de sânge."

De reținut că un conținut mare de cacao din ciocolata neagră vine ”la pachet” cu o valoare nutritivă mai mare, deci și cu o doza mai mare de magneziu.

Vezi și: Cum să scapi de astenia de primăvară în câțiva pași. Carmen Brumă: Nu vă bazați doar pe ciocolata neagră.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy