Copiii care mănâncă mai puțin zahăr în primii 2 ani de viață trăiesc mai mult și au inima mai sănătoasă
Un nou studiu arată că inima "ține minte" cât zahăr ai mâncat în primii doi ani de viață. Copiii care au avut o dietă săracă în zahăr au un risc mai mic de infarct, AVC și insuficiență cardiacă.
Limitarea consumului de zahăr în primii doi ani de viaţă are beneficii durabile pentru inimă până la vârsta adultă, conform unui nou studiu, citat joi de DPA/PA Media, potrivit Agerpres.
Experţii au descoperit că oamenii prezintă un risc redus de a suferi de afecţiuni precum infarctul miocardic, insuficienţa cardiacă şi accidentul vascular cerebral dacă au consumat mai puţin zahăr în primii ani de viaţă şi dacă mamele lor au mâncat puţin zahăr în timpul sarcinii.
În cadrul studiului publicat în British Medical Journal (BMJ) cercetătorii au examinat date referitoare la raţionalizarea zahărului în timpul războiului, în Marea Britanie. Echipa a analizat date de la 63.433 de persoane din baza de date UK Biobank, născute între octombrie 1951 şi martie 1956, fără antecedente de boli cardiace.
Studiul a inclus 40.063 de persoane expuse raţionalizării zahărului, care a durat din 1940 până în 1953, dar şi 23.370 care nu au fost expuse la raţionalizare.
Au fost examinate dosarele medicale pentru cazuri de afecţiuni precum boli de inimă, infarct miocardic, insuficienţă cardiacă, aritmie, accident vascular cerebral şi deces din cauza acestor afecţiuni.
În comparaţie cu persoanele care nu au fost niciodată expuse raţionalizării, cele care au mâncat mai puţin zahăr în primii doi ani de viaţă şi ale cărora mame au avut restricţii în ceea ce priveşte zahărul în timpul sarcinii au avut un risc cu 20% mai mic de boli cardiace, cu 25% mai mic de infarct şi cu 26% mai mic de insuficienţă cardiacă, dar şi de fibrilaţie atrială (24%), de accident vascular cerebral (31%) şi de deces cardiovascular (27%).
A fost observată o legătură între expunerea mai îndelungată la raţionalizarea zahărului şi riscurile cardiace mai mici, parţial datorită reducerii pericolului de apariţie a diabetului şi a scăderii tensiunii arteriale.
De asemenea, aceste persoane au beneficiat de o perioadă mai mare fără probleme cardiace - până la doi ani şi jumătate - comparativ cu cele care nu au fost niciodată supuse unei astfel de raţionalizări.
În timpul raţionalizării, raţiile de zahăr pentru toată lumea, inclusiv pentru femeile însărcinate şi copii, erau limitate la mai puţin de 40 de grame pe zi, iar pentru copiii sub doi ani nu era prevăzută nicio cantitate de zahăr.
Echipa de cercetători, din care au făcut parte membri ai Universităţii de Ştiinţă şi Tehnologie din Hong Kong şi ai Facultăţii de Medicină din Boston, SUA, a concluzionat: "Primele 1.000 de zile după concepţie reprezintă o perioadă critică, în care nutriţia determină riscul cardiometabolic pe tot parcursul vieţii. Mulţi sugari şi copii mici consumă zaharuri adăugate în exces prin dieta maternă, formula (de lapte) şi alimentele solide introduse timpuriu... Restricţia de zahăr în primii ani de viaţă a fost asociată cu riscuri mai mici de (atac de cord), insuficienţă cardiacă, fibrilaţie atrială, accident vascular cerebral şi mortalitate cardiovasculară".
-
Ce trebuie să faci dacă furtuna te prinde pe stradă sau la volan11.06.2026, 11:17
-
-
-
De ce varza te ajută să slăbești și să mănânci mai sănătos, cu buget mic11.06.2026, 09:17
-
Paracetamol: doza maximă recomandată, când și pentru ce se ia: Poate duce la insuficiență hepatică
EXCLUSIV Etnobotanicele și copiii-dealeri, FENTA legilor românești. Diferența dintre etnobotanice și droguri: Laboratoare din Ucraina, India și China primesc comenzi de droguri pentru noi
Când devine singurătatea periculoasă
Cine e Labubu, de fapt? Copiii noștri sunt în pericol! Avertismentul dur al dr. Mihai Craiu: Vor fi bântuiți!
EXCLUSIV Cum ne afectează traumele din copilărie comportamentul de adult. Bolile pe care le dezvoltă. Ecaterina Bănică: Stima de sine are de suferit, ceea ce duce la inutilitate, rușine, vinovăție
Vârsta la care apare primul test al maturității. Daniela Simulescu: Am avut un picaj. Simți că ți se de lumea peste cap. Mulți s-au confruntat cu multe clase de demoni interiori
"Acolo e un test al maturității din punct de vedere astrologic. Simți că ți se de lumea peste cap, nu înțelegi ce se mai întâmplă".
Cosmeticorexia: Cum ajung fetele să se piardă în labirintul îngrijirii tenului
EXCLUSIV Bolile infectocontagioase și vaccinarea, provocări majore pentru copii. Prof. dr. Doina Pleșca: Rată mare de morbiditate și mortalitate
Ce se întâmplă atunci când dai scroll la videoclipuri. Motivul pentru care ești plictisit și leneș
Conform unui studiu, plictiseala provocată de scroll-ul pe rețelele de socializare ar putea să vă agraveze problema.
Peste 10 ore de jocuri video pe săptămână afectează alimentaţia, somnul şi greutatea tinerilor
Cum te pot ajuta shake-urile de proteine să pierzi în greutate
Avertisment OMS: utilizarea prezervativelor a scăzut îngrijorător în rândul adolescenţilor din Europa. "Va fi și mai rău. Accesul la educație sexuală este vital"
EXCLUSIV "Am decis să vorbesc cu un om din exterior, care nu mă judecă. Eticheta de nebun a omului care merge la psiholog a expirat. Acum e cool! Sunt bine cu mine și cu puținii oameni din jurul meu"
Fructele îngrașă? Zahărul din fructe este periculos? Răspunsul te va surprinde
Ceasul spune că ai făcut 10.000 de pași? Nu e chiar așa! 5 lucruri pe care NU le-ai știut despre smartwatch-ul tău
Autismul are două forme diferite. Un studiu a descoperit ceva uriaș
EXCLUSIV Daniela Simulescu, despre marea schimbare pe care a simțit-o la terapie: Mi se spunea că toată lumea are probleme. Când am făcut pace cu moștenirea mea, am început să pun preț pe respect
EXCLUSIV "Când tatăl meu a aflat că merg la psihiatru, a fost revoltat: Ce să caute fiica lui acolo?! Ce, e nebună?! Numai nebunii merg la psihiatru!"
Prima campanie de conștientizare dedicată părinților de adolescenți privind riscul suicidar și prevenția tentativelor de suicid
Trauma dumping: când poveștile altora te afectează. Fenomenul online de tip "Storytime" te poate distruge emoțional
EXCLUSIV Greșeala din Legea Majoratului Digital trecută de Senat. Ovidiu Iosif: Restricțiile nu generează decât frustrare
Vrei să devii mămică? Află tot ce trebuie să știi despre fertilitate!
Sarcina și nașterea reprezintă unele dintre cele mai frumoase momente din viața unei femei.
Timpul petrecut pe rețelele sociale, cauza care ne distruge creierul. Când Facebook, Instagram și TikTok devin toxice
EXCLUSIV Cum recunoști un atac de panică. Cele 13 semne pe care mulți le ignoră
Ce este un atac de panică și cum îl recunoști. Mulți oameni nu știu care sunt semnele, deși experimentează atacul de panică.
