Fructul banal al cărui miros reduce claustrofobia
Medicul Vasi Rădulescu spune că mirosul de mere și castraveți reduce claustrofobia.
Pe lângă beneficiile pe care le aduc rin consumul lor, merele reduc claustrofobia datorită mirosului lor.
”Știați că…mirosul de mere reduce claustrofobia? Un măr pe zi îți poate ține claustrofobia departe. Potrivit doctorului Alan Hirsch, de la Centrul de tratament și cercetare a mirosului și gustului din Chicago, mirosirea unui măr verde vă poate schimba percepția spațiului, făcând ca încăperile să pară mai mari decât sunt în realitate. Hirsch a efectuat un experiment pe această temă în 1995 – și în timpul acestui studiu, el a descoperit, de asemenea, că castraveții au un efect similar, în timp ce mirosul de fum de grătar are efectul opus”, scrie medicul cardiolog Vasi Rădulescu pe blogul său.
Merele sunt o sursă excelentă de fibre, cu 4,4 grame de fibre în fiecare fruct de mărime medie. Potrivit Clinicii Mayo, dietele bogate în fibre fac mai mult decât să regleze sistemul digestiv; ele pot, de asemenea, să scadă colesterolul, să ajute la controlul nivelului de zahăr din sânge și să reducă riscul de boli cardiovasculare și de cancer. În plus, aproximativ 20 la sută din măr este format din pectină, care a fost legată de scăderea colesterolului, potrivit Healthline.
Merele ajută bacteriile intestinale bune - Consumul de mere este excelent pentru sănătatea intestinelor. Conform Washington State University, un studiu a arătat cum compușii nedigerabili din mere contribuie la creșterea bacteriilor sănătoase. A avea bacterii intestinale sănătoase ajută la respingerea virușilor și a altor bacterii dăunătoare, potrivit University of California, Davis Health.Adăugarea merelor în dieta ta poate avea un efect major și asupra sănătății tale intestinale în general.
Poți mânca mai mult de un măr pe zi - Când vine vorba de mere, cu cât mănânci mai multe, cu atât mai bine. Nutriționistul Leslie Beck a declarat pentru The Globe and Mail că a mânca un măr pe zi este perfect sigur și nu va adăuga prea mult zahăr în dieta ta. Beck sugerează să urmăriți să consumați două-trei porții de fructe în fiecare zi. Asta înseamnă că, în timp ce consumul unui măr pe zi are o mulțime de beneficii, este sigur să mănânci și mai multe. Potrivit Serviciului Național de Sănătate din Marea Britanie, consumul a două mere pe zi poate ajuta la reducerea nivelului de colesterol cu patru procente.
-
-
-
-
De ce apar, de fapt, cariile dentare: zahărul nu este singurul vinovat08.06.2026, 21:23
-
Ce este triunghiul morții de pe față. Zona care te poate ucide
Manichiura cu efect de aură, trendul spectaculos al acestei toamne
Cele mai frecvente probleme ale părului și cum pot fi gestionate
Părul este una dintre cele mai expresive trăsături ale noastre – ne definește stilul, personalitatea și starea de spirit.
Cum să îți protejezi pielea toamna și iarna. 7 trucuri recomandate de dermatologi
Ceaiul verde și pielea: cum poate ajuta în acnee, riduri și umflăturile de sub ochi
Cum funcționează, de fapt, spray-ul de bronzare. Ce trebuie să știi înainte de a-l aplica
Cum funcționează cu adevărat spray-ul de bronzare. Ce trebuie să știi înainte de a-l aplica.
De ce recipientele din plastic pot compromite crema de față
Ce înseamnă secundele afișate pe lampa LED pentru unghii
De ce apar ridurile din jurul ochilor și ce detaliu le poate încetini
Ce să nu faci înainte de a merge la piscină sau la mare. Avertismentul unui medic dermatolog
Ce să nu faci înainte de a merge la piscină sau la mare. Avertismentul unui medic dermatolog.
