Potasiul ajută la sănătatea INIMII și a sistemului NERVOS

Anisia Nica |
Data actualizării: | Data publicării:
potasiul, FOTO: Pexels @lisa a
potasiul, FOTO: Pexels @lisa a

Postasiul: ce rol are în organism și în ce alimente îl putem găsi?

Organismul nostru nu poate funcționa în lipsa mineralelor esențiale. Potasiul este unul dintre ele și regleză fluidele din corp, contracțiile musculare și intervine în funcționarea normală a sistemului nervos.

Echilibru hidro-electrolitic

Potasiul este principalul element care reglează fluidele din organism. Corpul nostru este compus din aproximativ 70% apă, iar ruperea echilibrului din sodiu și potasiu generează deshidratare și modificări în întreg organismul. Edemul sau retenția apei este o consecință a dezechilibrului hidro-electrolitic. Mai multe detalii despre edem poți citi aici: Edemul: ce este și cum se tratează. RETENȚIA DE APĂ și consumul de SARE

Sănătatea sistemului nervos

Legătura dintre sistemul nervos și restul corpului este realizată prin intermediul impulsurilor nervoase. Pentru realizarea impulsurilor nervoase sunt necesare anumite elemente, printre care se numără și potasiul. Acest mineral intervine în contracția musculară, realizarea reflexelor și

Sănătatea inimii

Potasiul este necesar pentru contracția inimii. Reducerea nivelului de potasiu declanșează aritmii. Acestea sunt tulburări de ritm cardiac și se manifestă prin tahicardie (creșterea frecvenței cardiace) sau bradicardie (scăderea frecvenței cardiace), amețeli, tremor, leșin. Netratate, aritmiile pot cauza deces. 

Nivelul normal de potasiu are rol și în scăderea tensiunii arteriale și previne infarctul miocardic. Conform healthline, cantitate de potasiu zilnică necesară pentru un adult este de 3500-4700 mg.

Ajută sportivii

Potasiul contribuie la sinteza proteică și la contracția musculară. Totodată, nivelul optim de potasiu participă la reglarea hormonală. Aceste proprietăți le oferă sportivilor rezistență și productivitate crescută. Vezi și: Greșeli frecvente înainte de antrenament. Efectele CAFELEI și ALCOOLULUI

Alimente bogate în potasiu

Alimentele cu un conținut crescut în potasiu sunt bananele, stafidele, curmalele, fasolele, lintea, avocado, spanacul, broccoli, ciupercile, dovleceii și peștele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate

Dreptul la informare

24 iul 2024, 17:12
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel