Practicarea sporturilor de iarnă, beneficii. Ce se întâmplă dacă schiezi și care e vârsta pentru a învăța. Pica: Duc spre un stil de viață echilibrat

Monika Baciu |
Data publicării:
EXCLUSIV
practicarea sporturilor de iarna - FOTO: Freepik@v.ivash
practicarea sporturilor de iarna - FOTO: [email protected]

Practicarea sporturilor de iarnă aduce o serie de beneficii sănătății. Adrian Pica, profesor de schi, ne-a explicat cum ne ajută sporturile de iarnă să ne menținem sănătatea.

Practicarea sporturilor de iarnă este benefică întregului organism. La fel ca în cazul oricărui sport viguros, schiul și snowboardingul vă vor testa cu adevărat condiția fizică. Vor fi folosite atât de multe părți diferite ale corpului, de la picioare la abdomen, ca să nu mai vorbim de inimă și plămâni. În consecință, beneficiile sunt multe, unele fiziologice, altele psihologice și unele aproape spirituale.

Practicarea sporturilor de iarnă, beneficii

Adrian Pica, profesor de schi, a explicat în exclusivitate pentru DC MEDICAL care sunt beneficiile majore ale practicării sporturilor de iarnă. Schiul și snowboardingul sunt sporturi excelente pentru exerciții cardiovasculare. Exercițiul este ideal deoarece corpul are șansa de a se recupera după fiecare cursă, deci este o formă de antrenament pe intervale.

Nu este neobișnuit ca un schior de agrement la schi alpin să ardă între 300-600 de calorii pe oră, dar acesta este doar timpul petrecut la schi, nu și pe telescaun. Abilitatea schiorului sau a snowboarderului face, de asemenea, o diferență.

Un schior sau snowboarder expert va avea o tehnică mult mai eficientă și, în consecință, va arde mai puține calorii. Schiorii de schi fond ard mai multe calorii, deoarece pășesc în mod constant pe suprafețe în mare parte plane, fără pauze pentru telescaun. În consecință, ei pot arde cu ușurință între 400-875 de calorii pe oră.

”Stare de sănătate generală, mult îmbunătăţită faţă de cei care nu practică sport în mod organizat. Dezvoltare fizică armonioasă, mobilitate, forţa, viteza de reacţie, toate duc spre un stil de viaţă echilibrat, plus riscul contactului cu viciile (droguri, alcool) sunt mult reduse la un sportiv”, a explicat Adrian Pica, profesor de schi, în exclusivitate pentru DC Medical. 

Care este vârsta optimă pentru a învăța să schiezi

În general, cea mai bună vârstă pentru a începe să schiați cu copiii mici este în jurul vârstei de 4 ani, deoarece aceștia pot merge la școala de schi toată ziua, au abilități motorii mai bune decât copiii mici și au suficientă energie pentru a schia toată ziua fără a fi prea obosiți.

”Vârsta optimă pentru a-i învăța pe cei mici să schieze este 4-5 ani. De recomandat este ca aceștia să învețe de la un instructor autorizat”, a mai spus Adrian Pica.

Sporturile de iarnă, alte beneficii

Cu toate aplecările, întoarcerile și ghemuirile necesare la schi și snowboarding, mușchii din partea inferioară a corpului vor fi puși la încercare în mod repetat. La nivelul picioarelor, mușchii ischiogambieri, cvadricepsul, mușchii fesieri (fundul) și mușchii gambei vor fi toți întăriți. Orice mișcare de echilibrare sau ghemuire va contribui, de asemenea, la întărirea mușchilor de bază.

Cercetătorii din domeniul schiului au descoperit că micile mișcări subtile ale șoldurilor și genunchilor fac ca antrenamentul muscular să fie mult mai temeinic decât în cazul altor sporturi, în special în mușchii picioarelor și în micii mușchi de susținere din jurul genunchiului.

În plus, mișcările repetate asociate cu schiatul nu numai că întăresc mușchii de bază, dar îmbunătățesc și flexibilitatea generală. Acest lucru ajută la minimizarea entorsei și a luxațiilor, deoarece mușchii și țesutul conjunctiv, cum ar fi ligamentele, tendoanele, cartilajele sunt, de asemenea, mai flexibile, notează New to Ski.

Prin natura sa, snowboarding-ul implică mult mai multe întinderi, îndoiri și întoarceri decât schiul, așa că este deosebit de bun pentru îmbunătățirea flexibilității. Cu toate acestea, flexibilitatea nu este un dat - este întotdeauna cel mai bine să vă încălziți cu întinderi la începutul și la sfârșitul zilei.

Schiul și în special snowboardingul implică numeroase tehnici de echilibrare. Orice activitate care necesită echilibru va angaja mușchii de bază ai corpului, iar activitatea repetată va ajuta la întărirea acestora de asemenea.

Sporturile de iarnă îmbunătățesc sistemul cardiovascular

Sistemul cardiovascular transportă sângele, pompat de inimă, în tot corpul. Acesta are numeroase funcții vitale, inclusiv transportul oxigenului și al nutrienților către țesuturile din jurul corpului, precum și eliminarea deșeurilor și lupta împotriva organismelor invadatoare. Este vital ca acest sistem să funcționeze eficient și orice lucru care ajută la îmbunătățirea eficienței este benefic.

Schiul și snowboardingul sunt sporturi obositoare, care necesită o activitate musculară repetată, ceea ce, la rândul său, solicită inima să furnizeze sânge oxigenat și nutrienți suplimentari. Pe măsură ce sistemul cardiovascular este utilizat din ce în ce mai mult, acesta devine din ce în ce mai eficient, astfel încât puteți suporta un exercițiu mai puternic pentru mai mult timp.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel