Raed Arafat, despre modul în care dispecerul 112 a UMILIT cei doi părinți: este INACCEPTABIL

DCMedical Team / 17 feb 2021 / 09:43
Raed Arafat, șeful DSU   Foto: gov.ro
Raed Arafat, șeful DSU Foto: gov.ro

Șeful DSU, Raed Arafat, critică modul în care a vorbit dispecerul de la Ambulanță cu cei doi părinți care au solicitat ajutor pentru fetița lor.

Raed Arafat spune că este „inacceptabil” modul în care dispecerul de la ambulanță a răspuns celor doi părinți care au sunat la 112 pentru a cere ajutor pentru fetița lor de nici doi ani. „Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e o urgență, pentru părinții respectivi, faptul că văd cum copilul lor are sânge în urină sau e cu sângerare este ceva care îi sperie”, a spus Arafat la Digi24.
„Putea să se rezolve ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe. Existau alternative pentru medicul respectiv”, a adăugat el.
„Modul în care a fost abordată problema din păcate nu este unul profesionist, pentru asta am solicitat și o anchetă disciplinară. Procedura durează 3 zile, trebuie să o asculte pe doamna, să ia declarația, să asculte ce s-a vorbit acolo. Decizia nu are cum să fie, după părerea mea, că și-a făcut treaba corect. Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau politicos, nu au jignit-o. Deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic. Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuia să fie tratați ca atare.
Nu ai cum să spui unui părinte care vede copilul că are dureri și urinează sânge: așteaptă până mâine când vine medicul de familie. Modul de discuție a fost deplasat, comentariile nu erau la locul lor”, a mai spus șeful DSU.
Arafat spune că surmenajul și turele suplimentare ale celor de la 112 nu justifică modul în care operatoarea s-a adresat celor doi părinți.
Bărbatul care a sunat la 112, Iosif Zigor a povestit că a reușit să obțină o ambulanță pentru fetiță abia la al treilea apel, când a vorbit cu un alt dispecer.
A doua oară când a sunat la 112, a vorbit cu aceeași operatoare, care i-a spus din nou că nu va trimite o ambulanță.
„Doamna care a vorbit m-a jignit că nu știm să căutăm de copii, că ea și-a crescut copiii”, a adăugat el.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy