Simptomele fizice la persoanele cu risc genetic mare de depresie

Adisa Codruț |

Cercetătorii de la Universitatea din Queensland au descoperit că persoanele cu risc genetic mai mare de depresie clinică au mai multe simptome fizice, cum ar fi durerea cronică, oboseala și migrenele.

Medicul Enda Byrne de la Institutul pentru Biosciență Moleculară al Universității din Queensland, Australia, spune că ”o mare parte din persoanele cu depresie diagnosticată clinic se prezintă inițial la medicii cu simptome fizice care provoacă suferință și pot avea un impact grav asupra calității vieții oamenilor", a spus el.

Cercetarea australienilor a urmărit să înțeleagă mai bine baza biologică a depresiei și a constatat că ”evaluarea unei game largi de simptome era importantă”. Ei au vrut să înțeleagă mai bine riscurile genetice și să genereze scoruri de risc mai precise pentru utilizarea în cercetare și asistență medicală.

Medicul Byrne crede că găsirea unor factori de risc genetici suplimentari a fost dificilă din cauza varietății vârstelor pacienților, a simptomelor acestora, a răspunsurilor la tratament și a tulburărilor mentale și fizice suplimentare: ”Studiile genetice anterioare au inclus participanți care au raportat că au văzut un medic pentru îngrijorări sau tensiune - dar care s-ar putea să nu îndeplinească criteriile„ oficiale ”pentru un diagnostic de depresie”.

Australienii au analizat date de la peste 15.000 de voluntari care au furnizat detalii despre istoricul lor de sănătate mintală, simptomele depresiei și o probă de ADN folosind un kit de salivă.”Am vrut să vedem în ce fel diferă factorii genetici de risc pe baza definițiilor clinice ale depresiei - de la cei care se bazează pe o singură întrebare la cei care se bazează pe consultația unui medic despre problemele de sănătate mintală”, adaugă medicul Byrne.

Cercetarea a constatat că participanții cu risc genetic mai mare pentru depresia clinică au mai multe șanse să experimenteze simptome fizice, cum ar fi durerea cronică, oboseala și migrenele. ”Este legat de rate mai mari de simptome somatice - adică simptome fizice care provoacă suferință și pot avea un impact grav asupra calității vieții oamenilor”, a afirmat medicul Edna Byrne, potrivit medicalxpress. com.

Studiul științific poate fi consultat AICI.