Suplimentele alimentare: efecte secundare urâte, pe care nu și le dorește nimeni. Poate crește chiar riscul de CANCER

Angela Sabău / 17 noi 2021 / 23:17
Suplimentele alimentare     Foto: Pixabay
Suplimentele alimentare Foto: Pixabay

Suplimentele alimentare sunt, oricum, controversate. Dacă unii consideră că sunt benefice, alții sunt total împotriva lor. Însă excesul este, cu siguranță, dăunător.

Conform unui studiu publicat în The New England Journal of Medicine, efectele secundare legate de suplimente sunt responsabile pentru aproximativ 23.000 de vizite la camera de urgență în fiecare an. Chiar dacă nu te duc la urgențe, luarea prea multor suplimente te poate face să simți un disconfort grav.

Iată câteva efecte nedorite ale excesului de suplimente alimentare.

1 Stomac deranjat

Acesta este adesea primul semn că ați luat prea multe vitamine sau suplimente; este posibil să aveți greață, vărsături sau diaree. Ar putea însemna că aveți o sensibilitate alimentară la un ingredient din supliment, că ați luat un supliment pe stomacul gol pe care l-ați tolera mai bine cu alimente sau că luați mai multe suplimente decât ar trebui.

2 Bătăi rapide sau neregulate ale inimii

Potrivit studiului New England Journal, suplimentele pentru pierderea în greutate sunt motivul nr.1 pentru care pacienții care ajung la Urgențe pacienții care au făcut exces de suplimente alimentare. Unele dintre ele conțin stimulente care pot avea efecte secundare, cum ar fi bătăi rapide sau neregulate ale inimii, amețeli sau creșterea tensiunii arteriale, spune Biroul de Suplimente Alimentare al National Institutes of Health.

3 Leziuni hepatice

În ultimii ani s-au raportat mai multe leziuni hepatice – și chiar insuficiență hepatică acută – asociate cu suplimentele cu extract de ceai verde. „GTE [extractul de ceai verde] poate conține reziduuri de solvenți, reziduuri de pesticide și alte impurități care pot provoca leziuni hepatice la persoanele susceptibile”, avertizează United States Pharmacoepia (USP). „Un compus specific din ceaiul verde, care este cel mai abundent (galat de epigalocatechină sau EGCG), poate satura ficatul, crescând potențialul bolilor hepatice”.

4 Risc crescut de cancer

Doar pentru că suplimentele sunt eliberate fără prescripție medicală nu înseamnă că nu pot avea efecte secundare grave. În primăvara anului trecut, Grupul Operativ al Serviciilor Preventive din Statele Unite (USPSTF) a recomandat oficial împotriva luării suplimentelor de beta-caroten sau vitamina E, spunând că acestea pot crește riscul de cancer sau de rezultate slabe ale bolilor de inimă. Un alt studiu a constatat că bărbații au avut un risc crescut de cancer pulmonar după ce au luat megadoze de biotină (5 mg până la 10 mg pe zi).

5 Pierderea smalțului dinților

Oțetul de mere este un supliment „la modă” pe rețelele sociale, iar mulți oameni iau formula lichidă imediat din sticlă, adăugând-o în apă fierbinte, suc sau pur și simplu iau o lingură direct. Experții avertizează să nu faci asta prea des, deoarece este foarte acid și poate slăbi smalțul dinților. Amestecarea oțetului de mere în apă poate dilua acidul.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy