Vitamina D: de ce nu o poți lua din alimente. Cele mai bune 15 minute să stai la soare. Îți dau doza de vitamina D pe toată ziua. Poiană: Un carton de ouă întreg îți dă necesarul zilnic!

Giorgiana Croitoru |
Data actualizării: | Data publicării:
EXCLUSIV
Vitamina D - Foto: Freepick
Vitamina D - Foto: Freepick

Vitamina D - de ce nu ne putem lua doza din alimente. Care sunt cele mai bune 15 minute în care să stai la soare. Îți dă doza de vitamina D pentru toată ziua.

Vitamina D este o vitamină solubilă în grăsimi, esențială pentru sănătatea oaselor și a sistemului imunitar. Este cunoscută și sub numele de "vitamina soarelui", deoarece pielea umană poate produce vitamina D atunci când este expusă la lumina soarelui. Cu toate acestea, vitamina D poate fi, de asemenea, obținută din alimente și suplimente, dar iată ce trebuie să știi.

Vezi și: Ce s-a descoperit la analizele românilor de la mare. Cătălina Poiană, informație îngrijorătoare: Trebuie să ne pună foarte serios pe gânduri!

Vorbind despre osteoporoză, invitată la interviurile DC Medical, Cătălina Poiană, prorectorul UMF Carol Davila a spus că "simplul mers la mare și stat la soare nu reduce riscul de osteoporoză". 

Nu rata: Tratamentul care distruge cancerul de col uterin. Beatrice Anghel și Sorin Bogdan: Tumoarea va dispărea. Sarea de platină distruge materialul genetic

Cu toate acestea, Cătălina Poiană ne-a vorbit despre vitamina D și despre care sunt cele mai bune variante pentru a lua vitamina D în corp.

"Aici este povestea cu Vitamina D. La nivelul pielii într-adevăr se sintetizează în prezența radiațiilor solare UV, Vitamină D. Dar trebuie să știți că această sinteză a vitaminei D este mult diluată sau mult scăzută, uneori complet întreruptă în momentul în care se pune pe piele ecran solar, factor de protecție. Și bineînțeles că, mai ales la orele la care radiațiile ultraviolete sunt dăunătoare, este bine să stai pe plajă cu ecran solar și cu factor de protecție", a declarat Cătălina Poiană, în exclusivitate pentru DC Medical.

Vitamina D are mai multe roluri importante în organism, dintre care cele mai notabile sunt:

- Sănătatea oaselor

- Funcționarea musculară

- Sistemul imunitar

- Sănătatea cardiovasculară

- Sănătatea mentală

- Reglarea proceselor celulare

- Diabetul și reglarea glicemiei

Care sunt cele mai bune 15 minute în care să stai la soare. Îți dau doza de vitamina D pentru toată ziua!

 

"Bineînțeles că intervalul de timp când se sintetizează vitamina D sau când este recomandabil să stai la soare pentru asta este foarte devreme, dimineața, undeva la un 8:00 dimineața, ora la care plaja e goală.

Și atunci dacă stai un sfert de oră îți iei suficient sau îți faci suficientă vitamină D cât să te ajungă pe toată ziua.

Dar nu o să recomandăm niciodată unui pacient să stea la soare neprotejat doar ca să-și facă vitamina D. Preferăm să-i dăm să ia vitamina D din cutie", ne-a mai spus Cătălina Poiană.

De ce nu ne putem lua doza de vitamina D din alimente. Poiană: Ar trebui consumate în niște cantități de-a dreptul astronomice

Vitamina D se găsește în mai multe alimente precum:

- pește gras: somonul, tonul, macroul, heringul și sardinele

- ulei de pește

- ouă: gălbenușurile de ouă

- ciuperci

- produse lactate fortificate: laptele, sucurile fortificate și unele tipuri de iaurt

- cereale. 

Este important de menționat că doza de vitamina D conținută în aceste alimente poate varia în funcție de surse și de procesele de producție.

Cătălina Poiană ne-a dezvăluit că este foarte greu să ne luăm doza zilnică de vitamina D din alimente și că medicii le recomandă pacienților să ia mai degrabă vitamina D ca supliment alimentar, ca pastilă.

"Aportul alimentar este total insuficient și cantitățile de produse care sunt bogate în vitamina D ar trebui consumate în niște cantități de-a dreptul astronomice. Spre exemplu, un carton de ouă întreg ca să-ți iei necesarul de vitamină D, ceea ce este imposibil.

Sunt unele alimente care se pot fortifica cu vitamină D, cum ar fi laptele sau cum ar fi sucurile de fructe sau pur și simplu administrare a 800 de unități internaționale de vitamină D /zi la pacienții care sunt la risc, cum ar fi femeile în postmenopauză sau vârstnicii sau mai ales vârstnici instituționalizați, dar să nu se facă un exces pentru că există exagerări cu doze foarte mari de vitamină D și nu nu recomandăm deloc acest lucru", a completat Cătălina Poiană, pentru DC Medical.

Testul care îți arată dacă ai deficit de vitamina D. Ce doză de vitamina D ar trebui să iei pe zi și la ce să ai mare grijă

Testul care îți arată dacă ai deficit de Vitamina D. Cum se manifestă simptomele și care sunt efectele pe termen lung

"Este o analiză costisitoare pentru vitamina D și acuma ceea ce se face de obicei de rutină este dozarea 25-hidroxi vitaminei D, care este markerul care ne-ar aduce cel mai bine date legate de statusul de vitamină D, dar de cele mai multe ori dacă suntem la acele grupe de risc cum ar fi femeie în postmenopauză sau cineva care are o patologie autoimună sau care îl pune la risc sau vârstnic, la aceste categorii, administrarea a 800, maxim 1000 de unități internaționale de vitamină D/zi este suficientă și nu este necesară dozarea de rutină a 25-hidroxi vitaminei D decât în cazuri selecționate.

Cu atât mai mult cu cât dacă avem un pacient care are o boală cronică de rinichi, spre exemplu, pentru că știți, vitamina D trebuie să sufere două hidroxi, una la nivel hepatic și una la nivel renal ca să devină activă la nivel intestinal în a-și face jobul.

Ori pacienții care au o suferință cronică iau deja un metabolit activ al vitaminei D și acela nu se regăsește în această dozare de rutină de 25-hidroxi vitamina D pentru că vine după această etapă. Deci cred că dacă pur și simplu suplimentăm este suficient. Dar să nu abuzăm!", a conchis prof. dr Cătălina Poiană.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel