Vitamina D: D2 și D3. Cele mai bune ore de stat la soare. Călin Giurcăneanu: Are efecte benefice. Sunt cinci tipuri de vitamină D

Giorgiana Croitoru |
Data actualizării: | Data publicării:
EXCLUSIV
Vitamina D - Foto: Freepick
Vitamina D - Foto: Freepick

Care e principalul factor de agresiune și îmbătrânire a pielii. Adevărul despre vitamina D: D2 și D3. Când să stai la soare și când nu.

Medicul dermatolog Călin Giurcăneanu ne-a vorbit despre principalul factor de agresiune a pielii și ne-a explicat dacă într-adevăr soarele ne îmbătrânește.

"Expunere la soare îmbătrânește foarte mult epiderma. Sigur că sunt foarte mulți factori care agresează pielea, dar din fericire, pielea are cam toate elementele fiziologice atât de bine organizate încât apără până la un punct întregul organism, toate celelalte organe de tot felul de invazii din exterior. La ce mă refer când spun invazii din exterior, în mod cu totul și cu totul special, mă refer la radiația ultravioletă. Radiația ultravioletă este evident excepțională. Trebuie să te expui la soare, nu există să nu te expui la soare", ne-a spus Călin Giurcăneanu.

Vitamina D este mai mult decât o simplă vitamină. Este o familie de substanțe nutritive care are asemănări în structura chimică.

Potrivit medicului dermatolog, vitamina D este esențială pentru funcționarea oaselor, pentru fixarea caliului, a fosforului în oase, pentru funcția tiroidiană și pentru multe alte elemente vitamin D este excepțională.

Mai mult, medicul dermatolog spune că vitamina D crește foarte mult imunitatea.

"Creșterea imunității este asigurată, evident, de această vitamină D", a declarat Călin Giurcăneanu, în exclusivitate pentru DC Medical.

5 tipuri de vitamina D. Care sunt cele mai frecvente

În dieta noastră, cele mai des întâlnite tipuri de vitamină D sunt vitamina D2 și D3. Deși ambele tipuri vă ajută să vă îndepliniți necesarul de vitamina D, ele diferă în câteva moduri importante.

Cercetările sugerează chiar că vitamina D2 (ergocalciferol) este mai puțin eficientă decât vitamina D3 (colecalciferol) în ceea ce privește creșterea nivelului de vitamina D din sânge.

"Sunt cinci tipuri de vitamină D. Cele mai uzate sunt vitamina D2, vitamina D3, care derivă din ergosterol, dar sigur că cea mai fiziologică acumulare vine totuși din expuneri controlate, fiziologice la aceste ultraviolete.

Chiar și copilul foarte mic este bine de dus la soare, dar să nu depășească ora 11. Intervalul de ore 10:00 - 16:00, în timpul verii, este exclus să se stea direct la soare.

Este contraindicat total prin efectele adverse pe care le poate avea", a mai spus medicul dermatolog.

În ceea ce privește diferențele dintre D2 și D3, vitamina D3 provine de la animale, iar vitamina D2 de la plante. Cele două forme de vitamina D diferă în funcție de sursele lor alimentare.

Vitamina D3 se găsește doar în alimentele de origine animală, în timp ce D2 provine în principal din surse vegetale și din alimente îmbogățite.

Surse de vitamina D3

- Pește gras și ulei de pește

 -Ficat

- Gălbenuș de ou

- Unt

- Suplimente alimentare

- Surse de vitamina D2

- Ciuperci (cultivate în lumină UV)

- Alimente îmbogățite

- Suplimente alimentare

Deoarece vitamina D2 este mai ieftin de produs, este cea mai frecventă formă din alimentele îmbogățite.

Vitamina D3 se formează în piele odată cu expunerea la soare

Pielea nostră produce vitamina D3 atunci când este expusă la lumina soarelui.

Mai exact, radiațiile ultraviolete B (UVB) de la lumina solară declanșează formarea vitaminei D3 din compusul 7-dehidrocolesterol în piele.

Un proces similar are loc în plante și ciuperci, unde lumina UVB duce la formarea vitaminei D2 din ergosterol, un compus care se găsește în uleiurile vegetale.

Dacă petreceți în mod regulat timp în aer liber, îmbrăcat lejer și fără protecție solară, este posibil să primiți toată vitamina D de care aveți nevoie.

Care sunt orele cele mai bune să stăm la soare. Orele la care să NU stai niciodată

 

Ei bine, pe timpul verii, ne putem expune la soare în intervalul orare 8 - 11 și după ora 17:00, pentru că în aceste intervale orare puterea soarelui nu afectează pielea.

"Vitamina D are efecte benefice odată cu expunere la soare, dar să luăm în calcul și efectele nocive pe care le poate avea radiația ultra-violetă atunci când ea este în exces față de puterile de apărare ale pielii", a conchis medicul Călin Giurcăneanu.

 

Vezi mai multe în video:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel