7 lucruri care te ajută să eviți tentațiile alimentare (mâncatul compulsiv)

Mâncatul emoțional. Foto: Pixabay
Mâncatul emoțional. Foto: Pixabay

Poftele alimentare, mai ales cele nesănătoase, pot să apară oricând în timpul zilei. Faptul că acum mulți muncesc de acasă, face lucrurile și mai rele. Pentru că orice îți poate provoca tensiune și emoții te va face să te duci direct la frigider și să mănânci tot ce îți pică în mână. 

De fiecare dată când ești nervos / nervoasă golești rafturile din bucătărie și frigiderul? Ei bine, trebuie să știi că există câteva lucruri pe care le poți face ca să eviți aceste tentații alimentare, care nu fac decât să te îngrașe și să-ți pună sănătatea în pericol. Iată ce trebuie să faci ca să le eviți: 

1) Bea mai multă apă

Setea este uneori confundată cu pofta de mâncare sau foamea. Așa că dacă îți vine pofta brusc să mănânci ceva, așteaptă un minut și apoi bea un pahar cu apă. S-ar putea să descoperi că nevoia a trecut pentru că pur și simplu ți-era sete.

2) Alege gustări nutritive

Când ciugulești ceva, străduiește-te să selectezi gustări sănătoase care să-ți potolească foamea. Iată câteva exemple:
- În loc de chips-uri de cartofi, încearcă floricele de porumb nesărate.
- Dacă ți-e poftă de bomboane, încearcă în schimb câteva semințe și fructe uscate.
- Dacă ai poftă de cartofi prăjiți, alege cartofi copți, care au mai puține calorii și mai multe fibre.
- Încearcă niște iaurt grecesc cu fructe de sezon, dacă ți-e poftă de înghețată.

3) Consumă mai multe proteine

Crește aportul de proteine care te poate ajuta să reduci pofta de mâncare nesănătoasă, să previi supra-alimentarea și te menține sătul pentru perioade mai lungi de timp. 

4) Dormi suficient

Când nu dormi suficient, corpul tău poftește alimente nesănătoase, cu multe calorii. Lipsa de somn a fost legată de dorința de a mânca în numeroase studii. Important e să dormi 7-8 ore pe noapte, altfel organismul ți-e dat peste cap și crede că poate înlocui energia pierdută prin mâncare. Rezultatul e că te îngrași. 

5) Planifică-ți mesele

Planificarea mesei este o modalitate fantastică de a sta departe de tentațiile alimentare de proastă calitate. Vei ști exact când și ce să mănânci dacă îți planifici mesele din timp și vei fi mai puțin înclinat să mănânci produse nesănătoase. Fă un plan de masă pentru următoarea zi sau pentru toată săptămână.

6) Atenția la masă

La masă ar trebui să ne concentrăm asupra hranei noastre nu se citim, să ne uităm în telefon sau la televizor. De asemenea, nu mânca în timp ce te uiți la televizor și nici în tip ce porți conversații. Toate aceste lucruri sunt o sursă de distragere a atenției. Mulți oameni consumă mai multe calorii decât le cere corpul fără să bage de seamă, doar pentru că nu se concentrează pe ce mănâncă.

7) Păstrează doar alimentele sănătoase

Scoate toate gustările nesănătoase din dulapul de la bucătărie și din frigider. La început poate fi dificil să renunți brusc la alimentele nesănătoase, așa că poți aplica strategia înlocuirii lor treptate. Pur și simplu le consumi pe cele pe care le ai deja și nu mai cumperi altele, ci iei doar alimente sănătoase ca să umpli dulapul și frigiderul cu ele. Te vei simți anxios, în prima fază, pentru că-ți lipsesc caloriile „goale”, dar cu răbdare și voință vei depăși perioada. Păstrează doar alimente nutritive la îndemână, astfel încât să poți pregăti rapid mese sănătoase. Și păstrează un coș cu fructe la îndemână, e mai simplu să mănânci un măr sau o banană, în loc să te apuci să faci cartofi prăjiți. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy