7 moduri de a te relaxa, cu beneficii pe termen lung. Alcoolul nu se află pe listă

Sonia Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
7 moduri. FOTO: Freepik @nensuria
7 moduri. FOTO: Freepik @nensuria

Care sunt cele mai bune moduri de a vă relaxa, cu beneficii pe termen lung. Petrecerea timpului în aer liber vă poate ajută vă încărcați bateriile.

Ultimii ani au fost marcați de pandemie, care a adus cu ea izolarea socială, prin lunile de lockdown, dar și ca măsură de prevenire a răspândirii noului coronavirus.

Pentru mulți, perioada de izolare a însemnat un stres, apariția atacurilor de panică și a anxietății, probleme de comunicare și comportament, dar și numeroase cazuri de violență domestică.

De asemenea, dacă unii au găsit activități în interiorul casei, cu care să își ocupe timpul liber, alții și-au găsit relaxarea într-un pahar de vin ori de bere. 

7 moduri de relaxare, cu beneficii de lungă durată

În această epocă fără precedent de izolare și distanțare socială, băutura a devenit un instrument important de adaptare, însă este foarte important ca oamenii să treacă peste moment și să se poată bucura de prieteni, de ieșirile în aer liber, dar și de timp de calitate cu propria persoană.

Limitarea consumului de alcool

Un sondaj efectuat pe 1.540 de adulți, publicat în JAMA Network Open, a constatat că o creștere de 14% a consumului de alcool în anul 2021 comparativ cu perioada dinaintea pandemiei, în timp ce un alt sondaj a arătat o creștere de 54% a vânzărilor de alcool între martie 2019 și martie 2020.

"Alcoolul și alte substanțe ne pot face să ne simțim bine pe moment, dar apoi efectele pe termen lung și chiar efectele pe termen scurt pot fi de fapt contrare scopului urmărit.

Este foarte important să alegem niște strategii de adaptare sănătoase”, spune Brittany LeMonda, doctor în neuropsihologie la Lenox Hill Hospital din New York, citat de The Healthy.

Dacă vreți să consumați ceva care să aducă puțin cu băuturile alcoolice, puteți bea kombucha sau o apă minerală carbogazoasă cu puțină lămâie.

Vezi și: Alcoolul, dăunător sănătății. Duce la apariția a 60 de boli, unele mortale. Care este cantitatea recomandată

Rezolvați puzzle-uri

Puzzle-urile sunt recomandare la orice vârstă și se pot face în familie sau atunci când sunteți singuri.

Crearea unui ”tablou” stimulează activitatea cerebrală, iar acest lucru poate avea impact și pe termen lung, prevenind declinul cognitiv specific înaintării în vârstă.

2. -imagine fara descriere- (close-up-child-playing-with-puzzle-pieces_77032900.jpg)

Puzzle. FOTO: Freepik

Potrivit prof. Marcel Danesi de la Universitatea din Toronto, rezolvarea puzzle-urilor dau un sentiment de control., fiind, de asemenea, o distragere a atenției de la dezordinea din lumea reală, dar și o modalitate de a pune mintea și corpul să lucreze în tandem.

”Atunci când mintea și mâinile tale pun cap la cap piesele, confuzia și incertitudinea se îndepărtează”.

Faceți meditații

Un studiu publicat în 2019 în Behavioural Brain Research a constatat că doar 13 minute de meditație pe zi timp de opt săptămâni o stare de spirit ridicată, reducând în același timp anxietatea.

2. -imagine fara descriere- (young-woman-practicing-yoga-home_82409800.jpg)

Meditație. FOTO: Freepik @senivpetro

Dacă 13 minute este prea mult, alegeți 10 minute sau chiar cinci, sugerează LeMonda.

Dacă sunteți adeptul mișcării în aer liber, o plimbare meditativă sau o relaxare progresivă a mușchilor vă poate fi de ajutor.

 Totodată, puteți să faceți și exerciții de respirație, prin găsirea unui ritm al respirației putând să gestionați atacurile de panică și anxietatea, atât de prezente în ultima perioadă.

Mâncați echilibrat și sănătos

Pe lângă consumul de alcool, de multe ori mâncarea a ocupat un loc important în ceea ce privește găsirea modalitățile de relaxare.

Însă, susțin nutriționiști, este necesar să acordăm o atenție deosebită tuturor gustărilor sau alimentelor pe care le consumăm.

Astfel, sugerează aceștia, o dietă sănătoasă, cu ore de masă bine stabilite, ne poate ajuta să ne gestionăm și emoțiile, dar și foame, pentru că de multe ori ”ne mâncăm emoțiile”.

Din dietă nu trebuie să lipsească fructele, legumele, lactatele, care să ne asigure aportul necesar de vitamine, minerale și nutrieți, precum și proteinele de calitate.

Iar dacă vrem să ciugulim ceva, cel mai bine este ca în loc de celebrele chipsuri, care au un conținut ridicat de grăsimi și sare, mai bine să consumăm legume în stare crudă.

Bucurați-vă de soare

Vă puteți face bucura de soare printr-o simplă plimbare sau stând la soare.

”Soarele stimulează de fapt receptorii de pe partea din spate a retinei care stimulează eliberarea de hormoni și ne ajută să reglăm tiparele de somn.

Somnul este într-adevăr integrat cu sănătatea generală. Când nu avem un somn odihnitor, este posibil să fim mai predispuși să fim impulsivi și să apelăm la o substanță sau să începem să o folosim pentru a ne ajuta să adormim”, susține dr. Julia Chester, profesor de științe psihologice la Purdue University in West Lafayette, Indiana.

Vitamina D, sintetizată de statul la soare, chiar și numai 15 minute, cu protecție solară împotriva radiaților UV, este benefică atât pentru sănătatea oaselor și mușchilor, dar și în susținerea sistemului imunitar, precum și în prevenirea depresiei și a stărilor anxioase.

Faceți yoga

Yoga vă poate elibera de stres, vă poate ridica starea de spirit, vă poate îmbunătăți somnul, poate reduce durerea și multe altele.

La fel cum o singură respirație vă poate schimba mentalitatea, o singură poziție de yoga poate schimba valul, iar poziția ”câinele cu fața în jos” este una bună.

”Când te afli în această poziție, cu capul în jos, te relaxezi”, spune Chester.

De asemenea, întinderea înainte de a merge la culcare poate ajuta la asigurarea unui somn corect, fiind o altă modalitate de a respinge stresul.

Opriți notificările de pe telefon

”Este important ca noi toți să fim la curent cu informațiile actuale, dar puteți fi inundat”, spune LeMonda. Informațiile vin în valuri, din toate direcțiile, telefon, computer sau televizor, chiar pe ceasul inteligent, care pune stăpânire tot mai mare pe oameni. Și atât de multe dintre ele sunt distorsionate:

”Dacă ați jucat vreodată un joc de telefon, mesajul cu care ați început nu este cel cu care ați terminat”. Cel mai simplu mod de a evita asaltul: Limitați-vă timpul petrecut pe rețelele de socializare și la știri și faceți-vă timp pentru a alege surse de știri de încredere.

”Este probabil imposibil să o evitați în totalitate. Vă recomand să vă deconectați seara, înainte de culcare, astfel încât să aveți timp să vă decomprimați și să dormiți bine. În mod ideal, rutina ta de culcare este de aproximativ două ore, incluzând ceaiul, relaxarea, spălatul, pregătirea pentru ziua următoare”, spune LeMonda.

Altfel, încercați să faceți pauze și în timpul zilei sau măcar în weekend. Există multe alte lucruri pe care le puteți face în timpul rămas liber.

Vezi și: Statul îndelung pe scaun, riscuri pentru sănătate. Este considerat ”noul fumat”. Lixandru, pauze la fiecare oră: Ideal ar fi să te mişti cel puţin cinci minute

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel