Adio, chelie. Cercetătorii au descoperit cum pot stimula creșterea părului

Te-ai întrebat vreodată de ce părul crește în unele părți ale corpului tău, dar nu și în altele? Cercetările noi oferă o posibilă explicație. Oamenii de știință au descoperit că pielea fără păr secretă o proteină care blochează o cale de semnalizare (WNT) care controlează creșterea părului.

Numită Dickkopf 2 (DKK2), proteina se găsește în anumite țesuturi embrionare și adulte și are o varietate de funcții, după cum au explicat cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania.

Ei au descoperit că pielea plantară de la șoareci - asemănătoare cu partea inferioară a încheieturii umane - a avut un nivel ridicat de DKK2. Atunci când au îndepărtat genetic DKK2 de la șoareci, părul a început să crească în această regiune normală de piele fără păr.

,,Acest lucru este semnificativ pentru că ne spune că WNT este încă prezent în regiunile fără păr, fiind doar blocat. Știm că semnalizarea WNT este esențială pentru dezvoltarea foliculilor de păr, blocarea acesteia provoacă pielea fără păr, iar comutarea ei cauzează formarea de mai mult păr ", a declarat Sarah Millar, directorul Centrului de Biologie a Pielii din Pennsylvania, autorul studiului.

,,În acest studiu, am arătat că pielea în regiunile fără păr produce în mod natural un inhibitor care oprește WNT să-și facă treaba", a adăugat ea.

Foliculii de păr se dezvoltă înainte de naștere. Aceasta înseamnă că foliculii de păr nu se regenerează după arsuri grave sau răni profunde. Cercetătorii investighează în prezent dacă inhibitorii WNT secretați inhibă dezvolarea foliculilor piloși în astfel de cazuri. Studiile anterioare sugerau că DKK2 poate fi asociată cu alopecia, ceea ce înseamnă că ar putea fi o țintă potențială pentru tratament.

,,Sperăm că aceste linii de investigație vor dezvălui noi modalități de îmbunățățire a vindecării rănilor și a creșterii părului și ne propunem să continuăm să urmărim aceste obiective înainte ", a mai spus Millar, potrivit WebMD.com.

Peste 80 de milioane de persoane din Statele Unite au chelie (alopecie), conform Academiei Americane de Dermatologie. Studiul a fost publicat pe 28 noiembrie în revista Cell Reports.