Balonarea: 6 cauze ascunse și cum să o tratezi

DCMedical Team / 30 iun 2021 / 23:42

Cu toții am auzit-o, am spus-o și am simțit-o: balonarea. Acest simptom, aparent banal, ne poate strica ziua și dispoziția, dar vestea bună este că, de cele mai multe ori, poate fi prevenit. 

6 cauze ascunse ale balonării

 

1. Bacteriile

Bacteriile bune din intestin susțin de obicei echilibrul florei intestinale, dar există câțiva factori care pot perturba aceste bacterii:

- o dietă bogată în carbohidrați rafinați și zahăr

- alcoolul

- stresul

- antibioticele. 

Optează, în schimb, pentru o dietă fără zahăr și consumă probiotice. 

2. Intoleranța alimentară

O intoleranță alimentară este diferită de o alergie alimentară. Este o reacție întârziată la alimente, mai degrabă decât un răspuns alergic imediat. O intoleranță alimentară provoacă stres și inflamații ale sistemului imunitar, care pot irita tractul intestinal și pot provoca balonări. Cele mai frecvente intoleranțe alimentare sunt lactatele, anumite fructe, nuci, grâu, gluten și porumb. 

3. Sensibilitatea la gluten

Intoleranța la gluten și boala celiacă au devenit mai frecvente în ultimele decenii, în mare parte din cauza grâului din alimente. Multe persoane cu aceste afecțiuni raportează balonări, adesea însoțite de gaze, constipație și diaree. Alternativele la gluten includ orezul, quinoa, meiul, dovleacul și cartoful dulce.

4. Mesele neregulate

Balonarea poate fi cauzată de mesele neregulate. Dacă stai prea mult timp nemâncat sau mergi la culcare cu stomacul plin, digestia și metabolismul vor avea de suferit. A omite micul dejun, ca mai apoi să mănânci repede și bogat la prânz sau cină șochează sistemul digestiv și provoacă o creștere a zahărului din sânge. În plus, tu te vei simți balonat și obosit. Cel mai bine fă-ți un program de mese pe care să-l respecți, păstrează în geantă gustări, astfel încât să nu stai prea mult timp nemâncat. 

5. Rezistența la insulină

Nivelurile de insulină cresc după ce ai mâncat. Insulina este hormonul care este eliberat din pancreas ca răspuns la glucoza (zahărul) din sânge. 

Simptomele rezistenței la insulină includ creșterea în greutate, pofte intense de carbohidrați și dulciuri, creșterea poftei de mâncare și senzația de oboseală și balonare după masă. Testele de sânge pot confirma rezistența la insulină, iar această afecțiune poate fi tratată prin modificări ale dietei și exerciții fizice. 

6. Combinații proaste de alimente

Evită combinațiile cartofi-carne/roșii-castraveți/paste-carne tocată etc., pentru a nu suferi de balonare. Aceste combinații de alimente trebuie evitate, deoarece pot încetini sistemul digestiv, ducând la balonare și indigestie. 

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy