Gingivita, dieta antiinflamatoare vegetală reduce afecțiunea
O dietă alimentară antiinflamatoare vegetală a redus gingivita într-un studiu randomizat recent publicat ieri în Te Journal of Clinical Periodontology.
Pentru studiul publicat ieri în The Journal of Clinical Periodontology, 30 de pacienți cu gingivită au fost repartizați randomizat într-un grup experimental și unul control.
Grupul experimental a adoptat o dietă antiinflamatoare, cu nivel scăzut de carbohidrați procesați și proteinele animale, dar bogată în acizi grași omega-3, vitamina C, vitamina D, antioxidanți, nitrați și fibre, toate obținute din plante, pe care a ținut-o timp de patru săptămâni. Grupul de control nu și-a schimbat dieta. Toți participanții au renunțat pe perioada studiului la folosirea aței dentare și a altor instrumente pentru curățarea între dinți.
Gingivita, o consecință nefastă a dietei nesănătoase?
Deși nu au existat diferențe în ceea ce privește valorile plăcii dentare, grupul experimental a înregistrat o reducere semnificativă a sângerării gingivale. Subiecții din acest grup au prezentat, de asemenea, o creștere a valorilor vitaminei D și o scăderea în greutate.
Cercetătorii care au realizat studiul spun că, pe lângă tratamentul clasic al gingivitei, medicii dentiști ar trebui să discute cu pacienții și despre obiceiurile lor alimentare pentru că afecțiunea ar putea fi o consecință a acesteia.
„Rezultatele studiului demonstrează în mod clar posibilitatea de a reduce în mod natural gingivita printr-o dietă optimizată care promovează, de asemenea, sănătatea generală. Conform acestui fapt, echipele de profesioniști în medicină dentare ar trebui să abordeze obiceiurile alimentare ale pacienților și să ofere acestora recomandări adecvate adjuvante în tratamentul gingivitei, deoarece afecțiunea ar putea fi un efect secundar al unei diete occidentale pro-inflamatorii ", a spus autorul principal dr. Johan Woelber, de la Universitatea din Freiburg, în Germania.
-
-
-
-
Greșeli frecvente pe care le faci când îți tai unghiile de la picioare14.06.2026, 14:00
-
De ce nu e bine să scoți complet zahărul din alimentație?14.06.2026, 12:43
Dinții „Ozempic”: ce se întâmplă cu zâmbetul tău în timpul tratamentului
De ce te dor dinții când mănânci ceva dulce. Sensibilitatea dentară și efectele zahărului asupra dinților
Ce pățești dacă folosești gumă de mestecat. Cât timp trebuie să o mesteci. Răspunsul e șocant
Ce pățești dacă folosești gumă de mestecat. Răspunsul este șocant.
Cum alegem pasta de dinți potrivită. Medic: Trebuie să o folosim în funcție de necesitatea fiecăruia
Cum alegem pasta de dinți potrivită în condițiile în care pe piață există o varietate de astfel de produse.
Îți trosnește maxilarul? Îți scrâșnești dinții? Ar putea fi vorba despre o afecțiune puțin cunoscută
Disfuncția ATM: ce ascunde durerea din jurul maxilarului. Legătura dintre stres și disfuncțiile articulației maxilarului
Boala Alzheimer, asociată cu o infecție bacteriană. Cercetător: Avem dovezi solide care fac legătura
Boala Alzheimer a fost asociată cu o infecție bacteriană comună.
EXCLUSIV Ce trebuie să mâncăm în funcție de forma dinților și De Ce ne cad dinții de la o vârstă. Doru Negru: Și noi ce facem? Ne punem dinți de fier și măsele de oțel
Medicul Doru Negru a dezvăluit ce suntem făcuți să mâncăm în funcție de forma dinților.
Ce este de fapt smalțul dinților și care sunt cauzele eroziunii. Lista de alimente care afectează smalțul dentar
Ce este de fapt smalțul dinților și care sunt cauzele eroziunii. Nu are celule vii, prin urmare deteriorarea este ireversibilă.
EXCLUSIV Zirconiul, soluția modernă pentru protezarea dinților. Dr. Nicolae Krilovici: Mult mai rezistent
Pierderea dinților ar putea fi un semnal mortal, arată un studiu
Ce presupun cele mai comune intervenții și tratamente stomatologice
Pneumonia de aspirație, complicație post-AVC. Igiena orală precară, impact direct
Această afecțiune aparent banală poate complica recuperarea în cazul AVC-ului.
Salvia, aliatul împotriva bacteriilor gingivale. Cum o poți folosi pentru a scăpa de durerile de măsele
Salvia devine tot mai prețuită în lupta împotriva bolilor gingivale și a altor probleme dentare.
Cele mai rele alimente pentru dinții tăi. Consumul de pâine poate crea carii
Alimentele și băuturile pe care le consumăm pot avea un impact semnificativ asupra sănătății dentare.
EXCLUSIV Efectele nocive ale zahărului asupra danturii. Lygia Alexandrescu: Se transformă într-un depozit lipicios
Ce înseamnă dacă ți se îngălbenește un singur dinte și cât de grav e
De ce se îngălbenesc dinții. Ce înseamnă dacă ți se îngălbenește un singur dinte și ce probleme indică asta.
Frica de dentist: când devine fobie și de ce apare
EXCLUSIV Apneea obstructivă în somn, factorul ascuns care îți compromite sănătatea respiratorie. Dr. Ela Bănică: Află prea târziu
Menopauza, efecte asupra dinților. Medic: Femeile sunt și mai predispuse la a dezvolta carii
Menopauza poate avea impact și asupra sănătății dinților. Cum se poate preveni declinul sistemului osos, cu efecte și asupra danturii.
Bruxismul, afecțiunea celor stresați și motivați. Radian: Organismul nostru găsește o formă de refulare în această acțiune
Cum poate ajuta gutiera în cazul bruxismului și de ce este nevoie reducerea stresului.
