Cât zahăr se pune la dulceață. Care este cantitatea potrivită pentru ca dulceața să fie sănătoasă

Monika Baciu |
Data publicării:
cat zahar se pune la dulceata - FOTO: Freepik@azerdbaijan_stockers
cat zahar se pune la dulceata - FOTO: Freepik@azerdbaijan_stockers

Cât zahăr se pune la dulceață. Iată care este cantitatea ideală.

Cât zahăr se pune la dulceață. Care sunt ingredientele pe care trebuie să le folosești. În teorie, optarea pentru desert pe bază de fructe ar trebui să vă recompenseze cu un fel de premiu automat pentru alimentație sănătoasă.

În realitate, majoritatea gemurilor, jeleurilor și a altor garnituri de fructe pe care le punem pe pâinea de dimineață nu ne fac prea multe favoruri în ceea ce privește sănătatea.

Potrivit consultantului în nutriție și bucătarului natural Karyn Forsyth Duggan, M.S., BBS, marea problemă cu gemul cumpărat din magazin poate fi rezumată într-un singur cuvânt: ”Zahăr!”. Mai precis, potrivit nutriționiștilor, nu ar trebui să adăugăm deloc zahăr în dulceață.

”Mărcile populare de dulceață pot avea mai mult de 3 lingurițe de zahăr pe lingură de dulceață. Poate că nu pare mult, dar dacă consumați aproximativ 2 linguri de gem pe ceva care este deja puțin dulce, cum ar fi un scone proaspăt copt sau o marcă populară de pâine, care ar putea conține până la 5 grame de zahăr pe felie, totul începe să se adune destul de repede.

Fără să vă dați seama, s-ar putea să fi consumat, fără să vreți, ceva apropiat de echivalentul (din punct de vedere al conținutului de zahăr) al unui suc!”, spune Karyn Forsyth Duggan, potrivit Mind Body Green. 

Vezi și: Boala gravă pe care o poți face din cauza salatei. La ce să fii atent când o prepari

Cum să faci dulceață fără zahăr

Nimic nu se compară cu gemul făcut în casă. Atunci când o faci tu însuți, are un gust mult mai asemănător cu cel al fructelor din care provine, în loc de dulciurile prea dulci pe care le găsești la magazinul alimentar. Dacă v-ați dorit întotdeauna să vă faceți propriile gemuri, dar ați fost descurajați de proces, există câteva metode ușoare pe care le puteți încerca. Cele mai multe implică fierberea fără un agent de îngroșare sau fierberea cu un agent de îngroșare cu gelatină.

Prepararea gemurilor și a conservelor fără zahăr poate fi un pic mai dificilă, deoarece zahărul nu numai că acționează ca un conservant, dar oferă produsului finit senzația caracteristică de ”gem” în gură.

Gemul fără zahăr va conține mai puțini carbohidrați decât gemul obișnuit, deoarece este făcut fără zahăr. Unele persoane care își monitorizează carbohidrații ar putea prefera gemul fără zahăr din acest motiv, însă, rețineți că gemul fără zahăr nu este un gem fără carbohidrați.

Tot gemul va conține o parte din carbohidrați, deoarece este făcut din fructe. Multe fructe pot fi conservate în siguranță fără îndulcitori, deși puteți folosi chiar și miere.  Siropul de arțar este o altă opțiune bună.

Sucul de lămâie sau de lămâie verde se adaugă de obicei pentru a crește aciditatea și a face gemul sigur pentru conservare. Cantitatea de suc adăugată este suficientă pentru o conservare sigură, dar nu suficientă pentru a avea un impact asupra gustului fructat al gemului.

Dulceața îndulcită cu miere este versatilă, gustoasă și mai sănătoasă decât versiunile cumpărate din magazin sau dulceața de casă cu zahăr, potrivit Home Steaders of America.

Vezi și: Dieta Hashimoto: lista alimentelor bune și rele. Ce nu ai voie să mănânci dacă ai tiroidita Hashimoto. Alimentul pe care toți îl consumă, dar nu le face bine deloc

De ce zahărul este nociv

Consumul de prea mult zahăr poate fi dăunător pentru sănătate. Acesta poate duce la diverse probleme de sănătate, cum ar fi creșterea riscului de creștere în greutate, diabet, carii dentare și multe altele.

Multe produse alimentare sănătoase, cum ar fi produsele lactate, legumele și fructele, conțin în mod natural zaharuri. Zahărul din aceste alimente le conferă un gust mai dulce. Este important ca oamenii să includă aceste alimente în dieta lor, deoarece ele vin cu o serie de alți nutrienți care oferă beneficii valoroase pentru sănătate.

Cu toate acestea, producătorii au tendința de a adăuga zahăr în alimente precum cerealele, prăjiturile și unele băuturi. Aceste zaharuri adăugate, sau zaharuri libere, sunt cele care cauzează probleme de sănătate.

Spre deosebire de alimentele și băuturile care conțin zahăr în mod natural, cele cu zahăr adăugat nu oferă nicio valoare nutritivă. De asemenea, acestea reprezintă o sursă slabă de energie, deoarece organismul digeră foarte repede zahărul adăugat. Consumul unei cantități prea mari poate cauza probleme de sănătate în timp, potrivit Medical News Today.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel