Cele cinci lucruri care îți mențin sănătatea creierului. Sunt absolut banale și ușor de realizat

Monika Baciu |
Data publicării:
cele cinci lucruri care iti mentin sanatatea creierului - FOTO: Freepik@joareebarbar03
cele cinci lucruri care iti mentin sanatatea creierului - FOTO: Freepik@joareebarbar03

Cele cinci lucruri care îți mențin sănătatea creierului sunt mai mult decât ușor de pus în practică.

Cele cinci lucruri care îți mențin sănătatea creierului pot fi aplicate cu ușurință. Într-un videoclip viral de pe TikTok, cu peste 10 milioane de vizualizări, Emily McDonald, doctorandă în neuroștiințe, vorbește despre trei lucruri pe care le face în fiecare zi pentru a-și proteja creierul - să nu-și folosească telefonul dimineața, să aibă gânduri pozitive și să evite alimentele procesate.

Sfaturile pe care McDonald le dă în videoclipul ei nu sunt sfaturi rele, au declarat pentru Insider doi cercetători în neuroștiințe. Dar există mult mai multe lucruri pentru a menține creierul sănătos și știința din spatele acestora.

Jason Shepherd, profesor asociat de neurobiologie la Universitatea din Utah, și Talia Lerner, profesor asistent de neuroștiințe la Universitatea Northwestern, au declarat pentru Insider ce fac ei pentru a-și menține creierul sănătos.

Vezi și: Sutienul, obiectul vestimentar care era să omoare o femeie. A rămas fără o bucată de sân și cu o cicatrice uriașă din cauza unei infecții care devorează carnea

Igiena somnului, esențială

Practicarea unei bune igiene a somnului și obținerea a șase până la opt ore de somn în fiecare noapte este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru sănătatea creierului tău, a declarat Shepherd pentru Insider. El își propune să obțină aproximativ șase până la șapte ore de somn pe noapte.

Somnul ajută creierul să proceseze noi informații, să formeze amintiri, să consolideze noi concepte și idei și să elimine acumulările toxice de proteine cunoscute sub numele de plăci amiloide, care se acumulează în mod obișnuit în creierul persoanelor cu Alzheimer.

De asemenea, somnul ajută la stimularea plasticității creierului, capacitatea creierului de a se adapta la situații și experiențe noi. Și cu cât creierul dumneavoastră se poate adapta mai bine la noi provocări, cu atât mai mult vă puteți îmbunătăți și păstra funcția cognitivă pe măsură ce îmbătrâniți, au arătat cercetările.

Puneți-vă inima în mișcare

Shepherd a spus că face și exerciții zilnice pentru a-și menține creierul sănătos, deoarece exercițiile fizice regulate cresc fluxul sanguin către creier, iar o inimă puternică ajută la pomparea a suficient sânge către creier pentru ca acesta să funcționeze în mod optim.

Cercetările arată că persoanele care fac exerciții fizice în mod regulat au un risc mai mic de a dezvolta Alzheimer, iar exercițiile fizice pot, de asemenea, să întârzie declinul cognitiv pe măsură ce oamenii îmbătrânesc.

Recomandarea oficială a CDC este de 150 de minute pe săptămână de exerciții fizice moderate, dar oricum și oricând vă puteți pune corpul în mișcare este mai bine decât nimic, a spus Shepherd.

Pentru el, acest lucru înseamnă, de obicei, plimbarea câinilor săi câțiva kilometri o dată sau de două ori pe zi și arbitrarea unor meciuri de rugby în weekend, potrivit Science Alert.

Vezi și: Pistruii, semn al unui cancer în stadiul 4. Au fost tratați ca o eczemă timp de 4 ani. Apoi au început să sângereze și să crească

Mergeți la prânz cu un prieten

Singurătatea poate dăuna sănătății mentale, bunăstării emoționale și sănătății creierului unei persoane, așa că este important să rămâi conectat cu alții, a spus Lerner.

”În general, persoanele cu rețele sociale puternice tind să trăiască mai mult. Petrecerea timpului cu alți oameni este bună pentru viața ta emoțională, ceea ce este bun pentru sănătatea creierului”, a spus Lerner.

Studiile arată că legăturile sociale puternice pot reduce, de asemenea, riscul de depresie și anxietate și îi ajută pe oameni să facă față mai bine greutăților.

Dar a rămâne conectat cu ceilalți poate fi o provocare, mai ales pe măsură ce îmbătrânești, a spus Lerner. Cu prieteni împrăștiați în toată țara, Lerner a spus că folosește social media și aplicații de mesagerie pentru a o ajuta să rămână în contact cu cei dragi.

De asemenea, face voluntariat în mod regulat la școala copiilor săi, pentru a cunoaște alți părinți din comunitatea sa.

”Chiar dacă nu aveți copii, munca voluntară este plină de satisfacții și vă face bine”, a spus Lerner.

Vezi și: Stil de viață sănătos și echilibrat: Ce înseamnă și cum putem trăi în echilibru

Încercați lucruri noi

Expunerea la oameni, locuri și provocări noi vă poate menține mintea ageră, poate îmbunătăți plasticitatea creierului și vă poate întări creierul, a spus Shepherd.

Shepherd practică acest lucru în viața sa, călătorind în locuri noi și experimentând alte culturi. De asemenea, îi place să aibă hobby-uri în afara activității sale de cercetător și profesor, cum ar fi fotografia și ascultarea de muzică clasică.

Dar a încerca lucruri noi nu înseamnă neapărat că trebuie să cheltuiți bani pentru a călători sau să vă apucați de un nou hobby.

Poate fi la fel de simplu ca și încercarea de a încerca un puzzle dificil pe care nu l-ați mai făcut până acum sau de a vă plasa în medii sociale noi, unde creierul dumneavoastră poate învăța să se adapteze la oameni diferiți.

”Cred că mulți dintre noi intră în rutine și obiceiuri în care facem același lucru vechi în fiecare zi. Dar învățarea de lucruri noi ajută la plasticitatea creierului, iar dacă sunteți capabil să continuați să vă folosiți creierul în moduri noi, puteți avea rezultate mentale mai bune pe măsură ce îmbătrâniți”, a spus Shepherd.

Vezi și: Cocktail-ul care inversează îmbătrânirea. Primele rezultate se văd în 4 zile

Consumați o dietă sănătoasă și echilibrată

După cum subliniază McDonald în TikTok-ul ei, alimentele procesate au fost legate de declinul cognitiv și de un risc crescut de demență.

Multe studii au arătat că alimentele foarte procesate, cum ar fi produsele ambalate sau cartofii prăjiți, pot avea un impact negativ asupra sănătății generale și pot crește riscul de afecțiuni, cum ar fi diabetul, colesterolul ridicat sau tensiunea arterială ridicată.

Aceste boli afectează diferite organe în moduri diferite, dar, în general, pot dăuna întregului organism, inclusiv creierului.

”Dacă aveți tensiune arterială ridicată, de exemplu, puteți avea un risc crescut de probleme la nivelul creierului, cum ar fi accidentul vascular cerebral sau demența vasculară. Așadar, există multe motive pentru care alimentele foarte procesate sunt rele pentru tine”, a spus Lerner.

Pentru a vă menține creierul și corpul sănătos, limitați alimentele procesate și străduiți-vă să mâncați o dietă care să conțină fructe, legume, carne slabă și cereale integrale.

”Creierul tău nu este cumva total separat de corpul tău, așa că lucrurile care sunt utile pentru corpul tău sunt, de asemenea, bune pentru creierul tău”, a spus Lerner.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel