Cum influențează personalitatea bolile de inimă. Studii științifice

Adisa Codruț / 28 iul 2021 / 20:39
Stres, loc de muncă: cum puteți să-l țineți sub control   FOTO: pexels.com
Stres, loc de muncă: cum puteți să-l țineți sub control FOTO: pexels.com

Cercetătorii de la Harvard susțin că personalitatea influențează procesele moleculare. 

Furia și nesiguranța au fost asociate au fost legate de problemele legate de inimă în studiile științifice.”Vă amintiți personalitatea de tip A? Conceput pentru prima dată în anii 1950, termenul se referă la persoane agresive, ambițioase, competitive și conștiente de timp. Dar cei cu personalitatea de tip A aveau mai multe șanse să aibă atacuri de cord decât omologii lor mai relaxați s-a dovedit a fi neadevărată, așa cum au relevat numeroase studii din anii 1980 și 1990. Dar la începutul anilor 2000, un alt tip de personalitate - tipul D pentru suferinzi - a început să capteze mai multă atenție”, subliniază experții Harvard.

Oamenii incluși la personalitatea de tip D sunt ”anxioase, iritabile și supărate; de asemenea, au tendința de a se simți rău în situații sociale și sunt incomode să se deschidă către ceilalți. Potrivit unei revizuiri din 2018 în rapoartele actuale de cardiologie, având o personalitate de tip D este un factor de risc pentru bolile cardiovasculare”. Cel care a descris acest tip de personalitate, psihologul Johan Denollet, a creat un test care poate fi făcut AICI.

Profesorul asistent de Psihiatrie de la Harvard Medical School, dr Michael Miller, spune că ”manifestarea exterioară pe care o numim personalitate influențează ceea ce se întâmplă biologic la nivel molecular. Potrivit acestuia, emoțiile negative care caracterizează temperamentele de tip D declanșează răspunsul la stres al corpului. Iar creșterea repetată a hormonilor de stres din organism poate determina creșterea tensiunii arteriale și poate face ca sângele să se coaguleze, arată Harvard Medical School.

Efectele stresului asupra corpului. Câteva semne des ignorate care îți arată că ești stresat:

1) Dureri de maxilar - Stresul duce la o tensiune generală în tot corpul, pe măsură ce reacția noastră de „luptă sau fugi” se declanșează. Strângerea dinților atunci când vă concentrați sau dinții care scrâșnesc în somn sunt simptome frecvente de stres, alături de dureri de ureche și dureri de cap. Dacă sunt lăsate necontrolate, aceste simptome pot duce la apucarea maxilarului inferior și distrugerea danturii. N-ar strica să consulți și un stomatolog dacă ai a ceste simptome. El îți poate recomanda să folosești o proteză dentară când dormi și să îți prescrie medicamente care reduc inflamația.

2) Intoleranțe alimentare - Când sunteți amenințat psihic (așa cum se simte atunci când este stresat), corpul dvs. deviază sângele de la intestin la membre pentru acea reacție de „luptă sau fugi”. Acest lucru determină scăderea nivelului enzimelor digestive, iar stomacul funcționează mai puțin eficient. Intestinul poate chiar să aibă spasme, cu dureri și alte probleme cu intestinele -, iar dacă este lăsat necontrolat, s-ar putea transforma în boala inflamatorie intestinală  sau chiar intoleranță la anumite alimente. Ideal ar fi să evitați alimentele care vă irită, dar acupunctura poate ajuta la ameliorarea simptomelor.

3) Buze crăpate - Vitaminele B sunt vitale pentru sistemul nervos - avem nevoie de ele pentru a elibera energie din alimentele noastre, așa că organismul le consumă în timpul răspunsului la stres, răspuns care presupune un consum mare de energie. Rănile de la colțurile buzelor sunt un semn că ai deficiență de vitamina B - în special B2, B3 și B12. Vitamina B12 ajută la reglarea dopaminei care face creierul să se sită bine și, atunci când nivelul acesteia scade, la fel se întâmplă și cu starea noastră de spirit și motivația. Vitamina B este, de asemenea, implicată în producția de melatonină, care afectează somnul, astfel încât o deficiență ar putea duce la niveluri chiar mai mari de stres. Vitaminele B se găsesc natural în morcovi, ouă, mazăre, spanac, semințe de floarea soarelui, nuci, avocado, banane, fasole, broccoli și orez brun.

4) Grăsime abdominală - Hormonul de stres cortizol eliberează glucoza în sânge, din nou pentru a ajuta atunci când organismul declanșează răspunul de „luptă sau fugi”. Cu toate acestea, nivelurile excesive de cortizol, fără a fi necesare, înseamnă că glucoza ajunge să fie depozitată ca grăsime - de obicei în jurul taliei, unde receptorii cortizolului sunt abundenți. Grăsimile din această zonă cresc riscul de diabet și de atac de cord. 

 

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy