Cum previi și cum dizolvi pietrele la rinichi

Dana Lascu / 27 apr 2021 / 10:49
Pietre. Foto: Pixabay
Pietre. Foto: Pixabay

Chiar și în cele mai fierbinți zone, pietrele la rinichi pot fi cel mai probabil evitate, în unele cazuri chiar dizolvate, urmând aceste recomandări dietetice și stil de viață:

Cum previi pietrele la rinichi (calculi renali): 

- Bea mai multă apă. Oamenii care beau o cantitate mare de apă evită formarea pietrelor la rinichi, potrivit unui studiu de la Harvard  Medical School. Apa previne deshidratarea și epuizarea din cauza căldurii, dar și diluează urina și previne concentrarea mineralelor și a sărurilor, astfel prevenind apariția de pietre dureroase la rinichi.

- Bea apă cu lămâie. Stoarce sucul unei lămâi proaspete într-un pahar cu apă și bea zilnic. Pentru ameliorarea durerii, stoarceți o jumătate de lămâie proaspătă într-un pahar de apă de 250 de ml și beți la fiecare oră până când durerea se calmează.

- Bea oțet de mere și apă. Pentru prevenire, amestecă 2 lingurițe de oțet de mere organic într-un pahar de apă de 250 de ml. Repetați de 2-3 ori pe parcursul zilei pentru a dizolva calculii renali.

- O bere sau un pahar de vin zilnic sunt ideale pentru a preveni formarea de pietre la rinichi, potrivit unui studiu de la Harvard Medical School, deoarece aceste băuturi diluează urina și cresc frecvența urinării. Cu toate acestea, experții atrag atenția că, din cauza vastelor probleme de sănătate și sociale asociate consumului excesiv de alcool, nu e cazul să începi să bei alcool pentru posibile beneficii pentru sănătate!

- Consumă alimente bogate în magneziu pentru a evita deficiența și formarea pietrelor la rinichi. Lista de alimentele bogate în magneziu include: mere, avocado, banane, orez brun, usturoi, legume cu frunze verzi, lămâi, piersici, somon, grâu și cereale integrale.

- Aportul adecvat de alimente bogate în vitamina B6 poate ajuta la prevenirea calculilor renali oxalați. Alimentele cele mai bogate în vitamina B6 includ: ouă, morcovi, drojdie de bere, pui, pește, carne, mazăre, semințe de floarea soarelui, nuci, germeni de grâu și lucernă.

- Fă mișcare și rămâi activ! Un stil de viață sedentar determină creșterea nivelului ridicat de calciu în sânge. Exercițiile fizice ajută la depunerea calciului din sânge în oase. Dacă transpiri mult în timpul exercițiilor fizice, trebuie să bei multă apă pentru a înlocui lichidele pierdute.

- Prevenirea prin dietă. Evită să consumi alimente procesate, zahăr rafinat și băuturi răcoritoare carbogazoase. Limitează consumul de proteine animale, calciu și sodiu. Consumă multe legume cu conținut scăzut de oxalați. Mănâncă multe fibre dietetice și bea apă naturală de izvor de calitate.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
NoMy