Dr Vasi Rădulescu: 10 sfaturi vitale ca să ai un SOMN bun și odihnitor

Dana Lascu / 09 aug 2021 / 15:08
Somn odihnitor. Foto: Pixabay
Somn odihnitor. Foto: Pixabay

Cunoscutul medic blogger și scriitor, dr Vasi Rădulescu, a conceput un minighid cu cele 10 lucruri pe care le ai de făcut ca să ai un somn bun. Iată care sunt acestea: 

„Prioritate absolută: somnul

Este alarmant cât de puțin preț punem pe somn, etapă crucială în care organismul se odihnește, se purifică, se reglează hormonal, își optimizează imunitatea, își întărește memoria și multe alte procese deosebit de importante. Cu toate acestea, avem impresia că putem dormi pe apucate, puțin, prost. Că recuperăm noi deficitul cândva.

STOP! Somnul trebuie să devină prioritate absolută în viața fiecăruia. Nici nu trebuie să vă mai dau studii - e plin de ele; lipsa somnului crește riscul pentru cam orice boală, scade imunitatea, scade fertilitatea, dă peste cap profund mecanismele cele mai intime ale corpului” atrage atenția dr Vasi Rădulescu, pe pagina sa de Facebook. 

Iată care sunt cele 10 lucruri care te vor ajuta să ai un somn mai bun: 

„Încercați să dormiți bine în fiecare noapte. 7-8 ore. Lucrez la un ghid care va fi gata în toamnă, dar până atunci vă las niște sfaturi:

1. Nu luați în dormitor telefonul mobil.

2. Nu țineți în dormitor dispozitive care emit lumină albastră.

3. Dormiți la o temperatură ceva mai coborâtă. Corpul adoarme mai bine la 18-19 grade. Poate unii consideră prea mică temperatura, dar așa arată studiile; o puteți crește, dar lăsați cu câteva grade mai jos decât în restul casei.

4. Nu consumați alcool și prudență la cafea. Sunt neuroexcitante ambele. Cine nu tolerează cafeaua și nu poate să doarmă, mai bine renunță la cafea decât la somn.

5. Lenjerie de pat și de corp cât mai confortabile.

6. Să fie liniște. Dacă vine zgomot de afară, luați un dispozitiv cu sunete albe. Sunt ieftine și bune.

7. Culcați-vă și treziți-vă la aceleași ore. Inclusiv în weekend.

8. Nu consumați lichide multe înainte de somn. Veți umple vezica și vă veți trezi să mergeți la baie.

9. Dacă suferiți de anumite afecțiuni, mergeți la medic sau la psiholog.

10. Citiți ceva relaxant înainte de culcare”, a arătat dr Vasi Rădulescu.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy