Efectul FABULOS pe care-l au cerealele integrale dacă mănânci zilnic 3 porții. STUDIU
Toată lumea știe că alimentația este deosebit de importantă atunci când vine vorba de sănătate. Dar cercetătorii spun că și porția contează spre exemplu, dacă vorbim de cerealele integrale. Iată ce efect...
De ani de zile, ghidurile americane și europene de nutriție ne îndeamnă că mâncâm mai multe cereale integrale, iar noile dovezi aduse de studii clinice oferă un sprijin suplimentar acestui sfat.
Spre exemplu, un nou studiu care vin în sprijinul acestei recomandtări a inclus date de la mai mult de 3.100 de persoane din cohorta Framingham Heart Study Offspring, care este urmărită din anii '70. Cercetătorii au urmărit la subiecții analizați modificările riscurilor legate de inimă și vase de sânge la intervale de patru ani, pe parcursul a aproximativ 18 ani.
Ei au descoperit că persoanele care au consumat cel puțin trei porții de cereale integrale zilnic au avut creșteri mai mici ale nivelului zahărului din sânge, tensiunii arteriale și dimensiunii taliei, în comparație cu cei care au consumat mai puțin de jumătate de porție pe zi. Rezultatele sunt foarte importante, întrucât creșterile acestor trei factori sunt asociate cu riscuri mai mari de a dezvolta boli cardiovasculare care pot fi fatale.
Cele mai bune cereale
Cereale integrale, cum ar fi orezul brun, fulgii de ovăz sau chiar și pâinea integrală, sunt bogate în fibre și alți nutrienți sănătoși. Dar adulții americani mănâncă zilnic în medie mai puțin de o porție de cereale integrale, nu trei așa cum arată Studiul publicat online, în The Journal of Nutrition, că ar fi benefic.
Specialiștii recomandă consumul mai multor cereale integrale și restricționarea cerealelor rafinate, întrucât la acestea din urmăm atunci când sunt măcinate, se elimină tărâțele și germenii interiori, adică exact parte benefică. Cerealele rafinate care ar trebui cu orice preț evitate sunt, spre exemplu, făina albă și orezul alb.
„Când mâncați un bob integral, obțineți mai mult decât fibra din tărâțe. Veți obține, de asemenea, toate vitaminele, mineralele, grăsimile bune, proteinele, antioxidanții și alte părți sănătoase ale germenilor cerealelor. Cerealele integrale reduc riscul bolilor de inimă și al diabetului de tip 2. Persoanele care urmează o dietă bogată în cereale integrale trăiesc, de asemenea, mai mult în comparație cu cei care mănâncă alimente din cereale rafinate”, arată experții de la Harvard Health Publishing.
-
-
-
-
De ce apar, de fapt, cariile dentare: zahărul nu este singurul vinovat08.06.2026, 21:23
-
Ce nu ți-a spus nimeni despre genele false. Adevărul periculos din spatele frumuseții
Ce trebuie să știi dacă ai gene false. Răspunsul te va îngrozi.
Hidratare vs. menținerea hidratării: confuzia care afectează milioane de oameni
Conservanți cancerigeni, identificați în produse de îngrijire personală
Acest produs pe care îl folosim zilnic poate duce la cancer. Medicii trag un semnal de alarmă.
Cum să speli corect lenjeria intimă. Ghidul complet pentru o îngrijire adecvată
Cum speli corect lenjeria intimă. Detaliile pe care trebuie să le știi.
Otrava care ne afectează sistemul endocrin. Duce la boli grave, inclusiv cancer
Ce se întâmplă dacă nu mergi la manichiură?
Cele mai bune nuanțe de păr care ascund firele albe
Cum să alegi o cremă bună pentru iarnă: nu după miros, ci după ingrediente
Nu arunca apa în care ai fiert castanele. Secretul pentru un păr sănătos și strălucitor
Diferențe între manichiura cu gel și semi-permanentă
Rutina 3-în-1. Ce produse multitasking schimbă radical îngrijirea tenului
Timpul este o resursă prețioasă, iar, într-o lume tot mai agitată, produsele multitasking au devenit esențiale pentru cei care vor eficiență fără compromisuri.
Scorțișoara în frumusețe. Tratamente naturale pentru păr
Crema care te scapă de riduri și îți întinerește aspectul tenului. Cum transformă crema de păpădie tenul matur
De ce încărunțește părul și când poate reveni culoarea. Ce au descoperit cercetătorii
Ce este triunghiul morții de pe față. Zona care te poate ucide
Cât de des ar trebui să te speli pe față? Dermatologii dezvăluie greșeala pe care o facem
De ce să nu te speli pe cap cu 2–3 zile înainte de vopsire. Sfaturi pentru o culoare perfectă și un scalp sănătos
Cu ce să nu te îmbraci când zbori cu avionul. Îți poate pune sănătatea în pericol
Cu ce să nu te îmbraci când zbori cu avionul. Îți poate pune sănătatea în pericol.
