Legătura dintre pandemie și hârtia igienică. Cine și-a făcut stocuri

Dana Lascu |
Data publicării:
Prosoapele de hârtie sunt mai bune
Prosoapele de hârtie sunt mai bune

Un nou studiu explică ce persoane și-au făcut stocuri de hârtie igienică la începutul pandemiei, crescând vânzările unor companii producătoare și cu 700%. 

Persoanele care se simt mai amenințate de COVID-19 și care au anumite trăsături de personalitate sunt cele care au făcut stocuri de hârtie igienică în martie 2020, potrivit unui nou studiu (link direct).

În urma răspândirii rapide a COVID-19 în Europa și America de Nord, în martie 2020 multe persoane au început să cumpere în cantități mari anumite mărfuri, inclusiv hârtie igienică. Unele companii au raportat o creștere cu până la 700 la sută a vânzărilor de hârtie igienică, în ciuda apelurilor guvernelor ca populația să nu cumpere în panică. 

Se simt amenințați, sunt neliniștiți și conștiincioși

În noul studiu, cercetătorii au examinat 1.029 de adulți din 35 de țări care au fost recrutați prin intermediul social media. Între 23 și 29 martie 2020, participanții au completat Brief HEXACO Inventory – un chestionar care în departajează în funcție de personalitate - și au împărtășit informații cu privire la demografia, nivelul perceput de amenințare a COVID-19, comportamentele de carantină și consumul de hârtie igienică în ultimele săptămâni.

Cel mai robust predictor al cumpărării compulsive de hârtie igienică a fost amenințarea percepută de pandemie: persoanele care se simțeau mai amenințate aveau tendința de a cumpăra mai mult hârtie igienică. Aproximativ 20% din acest efect s-a bazat, de asemenea, pe factorul emoțional de personalitate - persoanele care, în general, tind să se îngrijoreze mult și sunt mai neliniștite, sunt cel mai probabil să se simtă amenințate și să cumpere compulsiv hârtie igienică. Domeniul conștiinciozității care definește personalitatea - care include trăsături de organizare, sârguință, perfecționism și prudență - a fost, de asemenea, un predictor al nevoii de a face stocuri.

Alte observații făcute de cercetători au fost acelea că persoanele în vârstă au stocat mai multă hârtie igienică decât tinerii, și că americanii au cumpărat mai mult decât europenii. 

„Amenințarea subiectivă a COVID-19 pare să fie un declanșator important pentru stocarea hârtiei igienice. Cu toate acestea, suntem încă departe de a înțelege acest fenomen în mod cuprinzător”, a concluzionat Theo Toppe, co-autor al studiului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel