Limbajul copiilor mici, cum poate fi dezvoltat. Explicația psihologilor

Angela Sabău / 30 oct 2019 / 06:34
Copil   FOTO: Pixabay
Copil FOTO: Pixabay

Învățarea noilor cuvinte de către copiii mici a fost analizată de specialiști, care au încercat să vadă în ce context, cei mici „prind” mai repede. Rezultatele au fost surprinzătoare.

Copiii pot învăța cuvinte noi mai bine atunci când îi învață în contextul altor cuvinte pe care abia le învață - potrivit noilor cercetări ale Universității din East Anglia.

Cercetătorii au investigat modul în care copiii de 18-24 de luni învață cuvinte noi - în contextul cuvintelor pe care le cunosc deja bine și ale celor pe care nu le cunosc.

Rezultatele studiului ajută la explicarea modului în care copiii învață cuvinte noi și sugerează un mod nou prin care părinții și îngrijitorii ar putea ajuta la stimularea dezvoltării limbajului.

Dr. Larissa Samuelson, de la Școala de Psihologie a UEA, a declarat: „Am vrut să aflăm mai multe despre capacitatea copiilor de a învăța și de a ne aminti de cuvinte noi. Lucrările anterioare sugerează că atunci când copiii aud un cuvânt pe care nu îl cunosc și un obiect pe care nu l-au văzut niciodată în contextul unor obiecte pe care le pot numi deja, cum ar fi o jucărie sau o minge, ei presupun că noul cuvânt se referă la noul lucru.”

Rezultate surprinzătoare 

„Am vrut să știm dacă puterea cunoașterii unui copil despre lucrurile cunoscute, cât de bine știu ei ce sunt„ mașinile ”sau„ bilele ”, care contează pentru învățarea cuvintelor noi și pentru amintirea lor.

82 de copii au luat parte la studiu. În două experimente, echipa i-a învățat câteva cuvinte noi pentru lucruri pe care nu le-ar putea numi - cum ar fi lingurile de miere și strecură.

Dr. Samuelson a spus: „Am exersat aceste cuvinte noi până când au știut că lingura de miere a fost numită „zeb”, iar strecuratul a fost un „jug ”. Le-am arătat apoi un lucru nou – o pasăre de jucărie - în contextul fie obiectelor pe care le știau bine - o minge și o mașină -, fie lucruri pe care tocmai învățaseră să le numească - „zeb”, lingură de miere și „jug” strecură.

„Când le-am cerut să ia „blick-ul”, ei au corelat acest nou cuvânt cu pasărea de jucărie, atunci când a fost prezentată cu lucrurile familiare și cu lucrurile nou învățate”.

Însă, după o pauză de colorat de cinci minute, copiii nu au putut atât de bine să-și amintească ce a fost un „blick”, când l-au învățat în contextul obiectelor pe care le știau deja.

„A fost într-adevăr surprinzător faptul că, atunci când le-am cerut să ia „blick-ul” după o scurtă pauză, s-au descurcat mai bine atunci când au susținut inițial cuvântul în contextul lucrurilor mai puțin cunoscute - lingura de miere „zeb” și strecuratoare 'yok'.

„Ne așteptam ca o cunoaștere mai puternică a cuvintelor cunoscute să fie mai bună pentru învățarea cuvintelor noi, dar am constatat că contrariul este adevărat. Acest lucru ne spune lucruri noi despre modul în care copiii folosesc cuvintele pe care le cunosc pentru a învăța cuvinte noi. Cercetările noastre anterioare au arătat că, deși copiii de doi ani sunt foarte buni în realizarea de noi legături cuvânt-obiect, nu își aduc mereu aminte de ele. De asemenea, atunci când sunt doar puțin mai mari de 30 de luni, își pot aminti mai bine legăturile. Această nouă lucrare sugerează un alt mod în care am putea fi capabili să contribuim la creșterea abilității copiilor de a-și aminti noi legături cuvânt-obiect - învățându-i în contextul altor lucruri pe care abia le învață.”

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.28