SIDA, cercetătorii au reușit să distrugă celulele infectate cu HIV

Alexandra Mănăilă |
Data actualizării: | Data publicării:
HIV

Persoanele infectate cu HIV trebuie să ia toată viața terapia antiretrovirală, prin urmare tratamentele actuale nu sunt în măsură să elimine rezervoarele virale din organism. Oamenii de știință au identificat caracteristicile limfocitelor T CD4 care sunt preferențial infectate cu virusul. Datorită inhibitorilor activității metabolice, cercetătorii au reușit să distrugă aceste celule infectate, sau "rezervoare", ex vivo.

Cercetătorii Institutului Pasteur sunt cei care au identificat caracteristicile limfocitelor T CD4 care sunt preferențial infectate de virus - este activitatea lor metabolică care permite multiplicarea virusului.

Tratamentul antiretroviral utilizat astăzi este conceput pentru a bloca infecția HIV, dar nu reușește să elimine virusul din organism. Virusul rămâne în rezervoare - celulele imune CD4 T limfocitare, principalele ținte ale virusului HIV. Cu toate acestea, virusul nu infectează toate tipurile de celule CD4 și până acum motivul pentru acest lucru nu era bine cunoscut.

În acest studiu, oamenii de știință de la Unitatea de Infecție și Persistență HIV din cadrul Institutului Pasteur au identificat caracteristicile diferitelor subpopulații CD4, care sunt asociate cu infecția cu HIV.

Cu cât sunt mai multe celule CD4 diferențiate sau mai experimentate, cu atât mai mult au nevoie să producă energie pentru a-și îndeplini funcția. Experimentele au arătat că activitatea metabolică a celulei și, în special, consumul de glucoză joacă un rol esențial în susceptibilitatea la infecția cu HIV. Virusul vizează, în principal, celulele cu activitate metabolică ridicată. Pentru a se multiplica, acesta deturnează energia și produsele furnizate de celulă.

Această cerință reprezintă o slăbiciune a virusului și ar putea fi exploatată pentru combaterea celulelor infectate. Potrivit Science Daily.com oamenii de știință au reușit să blocheze infecția ex vivo datorită inhibitorilor activității metabolice care au fost deja investigați în cercetarea cancerului.