Vitamina D, care sunt valorile normale în organism

Adisa Codruț / 11 oct 2019 / 21:51
Vitamina D
Vitamina D

5 până la 30 de minute, de două ori pe săptămână, sunt destule pentru ca organismul să dobândească cantitatea necesară de vitamina D.

Vitamina D, valorile. Studiile observaționale au descoperit o asociere între nivelurile scăzute de vitamina D și boli de inimă, diabet și anumite tipuri de cancer. "În timp ce persoanele cu aceste boli pot fi mai susceptibile să aibă niveluri mai scăzute de vitamina D în sângele lor atunci când sunt testate, niciun studiu nu a demonstrat că vitamina D insuficientă cauzează de fapt bolile. Când toate aceste studii au fost examinate de un grup de experți sponsorizați, specialiștii au ajuns la concluzia că dovezile nu susțin screeningul de rutină pentru deficiența de vitamina D", explică medicul Howard LeWine, editor-șef al publicației Harvard Men's Health Watch.

Într-un răspuns adresat unui cititor, expertul subliniază că principalul raționament al cercetătorilor a fost că nu există un consens în ceea ce privește nivelul optim necesar de vitamina D pentru a menține oasele sănătoase.

Valorile de vitamina D

Ghidurile tradiționale americane susțin că nivelurile de vitamina D ar trebui să fie de cel puțin 20 de nanograme pe mililitru (ng/ml). (Un test de sânge măsoară o formă a vitaminei cunoscută sub numele de 25-hidroxivitamină D.) Unii specialiști spun că această cantitate este prea mică, iar nivelul ar trebui să fie de 30 ng/ml sau mai mare.

"Majoritatea experților recunosc că deficiența adevărată de vitamina D este sub 12 ng/ml, dar acest lucru este destul de neobișnuit. Persoanele care ar putea avea un nivel atât de scăzut și care au nevoie de testare regulată a vitaminei D includ persoanele care au o afecțiune gastrointestinală precum boala celiacă care scade capacitatea de a absorbi vitamina D; sunt subnutriti; luați în mod regulat medicamente care interferează cu activitatea vitaminei D, cum ar fi un corticosteroid oral (cum ar fi prednison) sau anumite anticonvulsivante", continuă explicația Howard LeWine.

Sursa de vitamina D

Potrivit acestuia, bărbații care au oase subțiri sau fracturi de fragilitate ar trebui să-și verifice periodic nivelurile de vitamina D. Obținerea cantității necesare de vitamina D este simplu.

"Soarele este cea mai ușoară cale de a obține suficientă vitamină D - de la cinci până la 30 de minute de expunere la soare fără protecție solară, de două ori pe săptămână, adesea poate furniza ceea ce organismul are nevoie. Surse alimentare bune de vitamina D sunt peștele spadă, somonul și tonul, precum și sucul de portocale și laptele densificat. Pentru bărbații care cred că nu obțin suficientă vitamina D, un supliment zilnic de vitamina D3 de 1.000 UI este destul de sigur", încheie editorul șef al publicației Harvard Men's Health Watch.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.28