Acizi grași omega-3: unde se mai pot găsi, înafară de pește

Angela Sabău / 17 sep 2019 / 23:11
Ulei de peste
Ulei de peste

Peștele este cunoscut ca fiind ca mai bună sursă de acizi grași omega-3, dar mai nou, specialiștii se interesează și de alte surse, cel puțin la fel de bogate.

Acizii grași omega-3 se găsesc din abundență în pește și uleiul de pește. Dar consumul ridicat de pește sau ulei a creat o penurie în întreaga lume. În plus, peștele poate fi costisitor și există și îngrijorări cu privire la toxinele, cum ar fi mercurul, care afectează într-o oarecare măsură o mare parte din peștii grași. Deoarece acizii grași omega-3 joacă un rol atât de important în sănătate, specialiștii au cutat și alte surse de acizi grași omega-3.

O sursă care este, de asemenea, un avantaj pentru vegani sunt omega-3 obținute din alge marine, bogate în compuși antiinflamatorii și antioxidanți, carotenoizi, vitamine și aminoacizi esențiali. De fapt, consumul de alge este modul în care peștele devine atât de bogat în omega-3s.

Recoltarea microalgei nu este doar o alternativă mai durabilă la pescuit, dar, de asemenea, algele nu par să prezinte riscul de contaminare de către poluanți.

Algele, la începutul utilizării 

Oamenii de știință încep doar să exploreze beneficiile pentru sănătate ale microalgei și modul cel mai potrivit de recoltare. Însă studii mici au descoperit deja că capsulele cu ulei de alge pot fi la fel de eficiente ca și consumul de somon sau luarea suplimentelor tradiționale de ulei de pește. În timp ce microalga este deja disponibilă sub formă de capsule și picături, este posibil să o găsim și în alimente și băuturi, în viitorul nu prea îndepărtat.

De asemenea, unele alimente pe bază de plante furnizează acizi grași omega-3: ulei de canola, nuci, semințe de in și edamame – doar câteva dintre ele. Compromisul este că conțin ALA, sau acid alfa-linolenic, un omega-3 care este mai greu de metabolizat și utilizat pentru organism decât EPA, sau acid eicosapentaenoic, și DHA, sau acid docosahexaeonic, care se găsesc la pește. Dar acestea sunt alternative viabile, mai ales dacă nu mâncați pește.

 

Sursa, AICI.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26