Anxietatea, tehnica în doi pași care o poate reduce

Dana Lascu / 12 oct 2019 / 21:23
Anxietatea și stresul merg mână în mână
Anxietatea și stresul merg mână în mână

Dacă privești anxietatea într-un mod diferit s-ar putea să ai parte de un efect care îți va schimba calitatea vieții, spune un expert.

Cu anxietatea nu e de glumit. Zunt zeci de milioane de oameni în întreaga lume care suferă de anxietate, doar în SUA fiind oficial recunoscuți aproape 40 de milioane.

Dr. Judson Brewer, profesor asociat la Universitatea Brown și director de cercetare și inovare la Centrul Mindfulness al școlii, consideră că una dintre cele mai bune metode de a combate anxietatea este de a-ți folosi curiozitatea.

„Mă gândesc la asta ca la un proces în două etape", a spus dr Brewer, pentru TODAY. „Primul pas este că trebuie să ne evidențiem unele dintre perioadele noastre de oboseală. Avem tendința de a hrăni gândurile anxioase fără să știm măcar".

După ce ați stabilit ce obiceiuri de anxietate puteți avea - Brewer a evidențiat cele comune, cum ar fi îngrijorările sau supra-planificarea - este important să fiți curioși despre cum simte anxietatea în sine.

Întrebați-vă: ce senzații întâmpinați? Este o senzație de sufocare sau o tensiune? Este căldură? Este o calitate contractată?

Curiozitatea poate fi „o superputere"

„Mulți oameni sunt atât de identificați cu anxietatea, încât s-au obișnuit cu gândul că sunt „o persoană anxioasă", dar, de fapt, conștientizarea acestei stări îi poate ajuta să vadă că anxietatea este alcătuită doar din gânduri, senzații și emoții ale corpului, și că aceste gânduri și emoții vin și pleacă", a explicat el. „Ei nu trebuie să se identifice cu această stare, iar conștientizarea poate ajuta acest proces simplu."

Citește și: Anxietate: 10 alimente care o țin departe

În această metodă, Brewer a spus că curiozitatea poate fi „ca o superputere" care poate ajuta la dejucarea scenariului construit pe anxietate.

„Pe măsură ce devin curioși, curiozitatea în sine se simte mai bine decât anxietatea", a spus el. „Pot trece de la a fi neliniștiți în acel moment la a fi curioși față de anxietatea pe care o simt și că acea curiozitate se „simte" mai bine. Creierul nostru este mereu în căutarea unei oferte mai mari și mai bune și îi putem oferi curiozitatea ca o astfel de variantă de fiecare dată când ne încearcă anxietatea"

Reduceți simptomele din jurul anxietății

În experiența Brewer, această metodă în doi pași este extrem de utilă. El a povestit cazul unui pacient care era atât de speriat de accidentele de mașină încât nu-și putea părăsi casa.

„A început să folosească programul nostru anti- anxietate și, în câteva luni, nu glumesc, el este acum șofer de taxi", a spus Brewer. „De fapt, doar săptămâna trecută, predam unei clase la Universitatea Brown, în Providence, și am ieșit din clădire în timp ce vorbeam cu niște studenți, iar el a trecut pe lângă noi la volanul mașinii. A lăsat geamul și mi-a strigat, Bună ziua, dr Judd. Este minunat să vezi asta".

De asemenea, Brewer a explicat că curiozitatea și practicile de mindfulness pot ajuta la reducerea simptomelor din jurul anxietății. În cazul pacientului căruia îi era frică să conducă, unul dintre obiceiurile sale de anxietate era mâncatul nervos (mâncatul stresat), dar atunci când a încercat tehnica în doi pași a reușit să controleze acest obicei nervos și să slăbească.

„Este un excelent exemplu despre modul în care, dacă vă gândiți cu adevărat cum vă funcționează mintea, puteți lucra într-un mod care să vă fie util", a explicat Brewer. „Acest tip și-a depășit panica, a pierdut o grămadă în greutate ... totul din cartografierea minții sale și din folosirea curiozității" ca armă.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.23