Apa la genunchi, semn al unei boli sau infecții. Este specifică vârstnicilor

Monika Baciu |
Data publicării:
apa la genunchi - FOTO: Freepik@stefamerpik
apa la genunchi - FOTO: Freepik@stefamerpik

Apa la genunchi este denumirea folosită pentru descrierea excesului de lichid care se acumulează în jurul articulației genunchiului sau în interiorul acestuia.

Apa la genunchi este o afecțiune care poate să rezulte în urma unui traumatism, a leziunilor prin suprasolicitare sau a altei afecțiuni. Este posibil să dezvoltați lichid pe genunchi din cauza unei accidentări sau a unei afecțiuni, cum ar fi artrita. Tratamentul poate depinde de cauză, dar poate include fizioterapie, proceduri medicale și medicamente.

Cu toții avem o cantitate mică de lichid în articulații. Este sistemul nostru personal de lubrifiere a articulațiilor, care reduce frecarea și ajută la promovarea unei rotații articulare netede.

Cum apare apa la genunchi

Efuziunea articulară apare atunci când se acumulează prea mult lichid în jurul unei articulații. Când se întâmplă în genunchi, este denumit în mod obișnuit genunchi umflat sau apă la genunchi. Poate fi rezultatul unei leziuni, al unei infecții sau al unei afecțiuni medicale.

Vezi și: Expunerea la parfumuri, efect neașteptat asupra creierului. Previn demența. Când și la ce mirosuri trebuie să te expui

Apa la genunchi, simptome

De cele mai multe ori, apa la genunchi va afecta doar un singur genunchi. Este posibil să observați o senzație de greutate în articulație, iar aceasta va arăta mai umflată în comparație cu celălalt genunchi.

Alte semne și simptome sunt:

- umflături și roșeață a pielii din jurul rotulei

- rigiditate articulară și dificultăți în îndreptarea sau îndoirea piciorului

- durere și sensibilitate, mai ales atunci când vă puneți greutatea pe genunchi

- genunchiul se va simți mai cald decât genunchiul opus, potrivit Healthline.

Apa la genunchi vă poate îngreuna mersul, urcarea scărilor sau desfășurarea altor activități zilnice.

Vezi și: Cancerul colorectal - 7 factori de risc. La ce să fii atent dacă ai sub 50 de ani

Apa la genunchi, cauze

Există destul de multe motive pentru care ați putea avea o acumulare de apă pe genunchi. Unele dintre ele sunt:

- utilizarea excesivă a articulației (leziuni repetitive)

- ruptură de ligament sau de cartilaj (menisc)

- os rupt

- infecție bacteriană

- bursită

- osteoartrită sau artrită reumatoidă

- gută sau pseudogută

- chisturi sau tumori

Lichidul este alcătuit, de obicei, din globule albe și anumite substanțe chimice eliberate de acestea, plus globule roșii și lubrifianți naturali. Atunci când aveți o leziune la genunchi, răspunsul natural al organismului este de a produce lichide pentru a-l proteja. Uneori, pur și simplu există prea mult lichid.

Vezi și: Ce se întâmplă când încălzești mâncarea în materialele plastice la cuptorul cu microunde. Ce substanțe sunt eliberate și care sunt riscurile

Apa la genunchi, cine este mai predispus

Oricine poate supune genunchiul la un stres excesiv sau poate suferi o accidentare neașteptată. Dar există unele lucruri care vă pot crește riscul, cum ar fi:

Vârsta: Probabilitatea de a avea probleme la genunchi, în general, crește pe măsură ce îmbătrâniți.

Sporturile: Anumite sporturi, cum ar fi luptele, baschetul și fotbalul, pot încorda sau răsuci genunchii.

Locul de muncă: Cei care pun covoare, grădinarii, acoperișarii și alți profesioniști care necesită petrecerea timpului pe genunchi au un risc mai mare de acumulare de lichid în bursă.

Greutate: Excesul de greutate suprasolicită articulațiile genunchiului și poate duce la degenerare.

Condiții de sănătate: Osteoartrita și artrita reumatoidă pot cauza probleme la genunchi, un risc care este amplificat dacă sunteți și supraponderal.

Vezi și: De ce nu este bine să sari peste un periaj dentar. Detaliul dezgustător care te va pune pe gânduri

Apa la genunchi, tratament

Cauza lichidului va determina tratamentul, care poate include:

- antiinflamatoare și medicamente pentru durere

- antibiotice dacă aveți o infecție

- corticosteroizi pe cale orală sau cei care sunt injectați direct în articulația genunchiului

- aspirație articulară pentru a ușura temporar presiunea, care este urmată uneori de o injecție cu corticosteroizi

- artroscopie, o procedură prin care se introduce un tub luminat în articulația genunchiului pentru a ajuta la repararea leziunilor din genunchiul dumneavoastră

- fizioterapie pentru a îmbunătăți flexibilitatea și a întări mușchii din jurul articulației

Dacă articulația genunchiului dumneavoastră nu răspunde bine la alte tratamente, poate fi necesară îndepărtarea chirurgicală a sacului bursier. Operația de înlocuire a genunchiului este o opțiune pentru cele mai grave cazuri.

Vezi și: Ce droguri au fost găsite la UNTOLD și ce efecte dau. Medicamente cu prescripție medicală, folosite de tineri. Cristian Paparau: Creează o distorsiune a percepției

Autogestionare

Există multe genunchiere pe piață. Unele sunt destinate să vă protejeze genunchii de leziuni atunci când practicați anumite sporturi. Altele sunt folosite pentru a susține genunchiul sau pentru a împiedica genunchiul să se miște în urma unei proceduri medicale. Altele sunt menite să vă ofere o mică ușurare atunci când vă doare.

Cel mai bine este să discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a cumpăra o genunchieră. Folosirea unui tip greșit sau utilizarea incorectă a acesteia poate provoca daune suplimentare.

Măsurile de autoîngrijire ar trebui să includă:

Odihniți-vă genunchiul atunci când aveți dureri și umflături și evitați activitățile care implică greutate. Dacă aceasta este o problemă pe termen lung, luați în considerare renunțarea la atletismul extenuant sau la mișcările repetitive la genunchi.

Utilizați analgezice sau antiinflamatoare fără prescripție medicală, după cum este necesar.

Ridicați piciorul și aplicați gheață pe genunchi timp de 15 până la 20 de minute la fiecare două până la patru ore. În mod ideal, ar trebui să ridicați genunchiul mai sus decât inima.

Mențineți o greutate sănătoasă pentru a evita stresul inutil asupra genunchilor.

Faceți exerciții fizice cu picioarele pentru a ajuta la dezvoltarea mușchilor de susținere din jurul genunchilor. Încercați exerciții cu impact redus care nu solicită genunchii, cum ar fi înotul și aerobicul în apă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel