Muncești mult și-ți plac băuturile dulci? Iată ce riști
Consumul băuturilor cu zahăr, asociat cu munca la ore târzii, ''poate creşte riscul de diabet'', arată un nou studiu.
Consumul băuturilor îndulcite cu zahăr asociat cu activitatea profesională desfăşurată la ore târzii poate fi o ''reţetă'' pentru creşterea riscului de diabet, conform concluziilor a două studii citate de Press Association.
Un studiu realizat în Canada a concluzionat că băuturile cu zahăr cresc riscul de diabet de tipul 2 mai mult decât majoritatea alimentelor care conţin fructoză, un îndulcitor natural. În acelaşi timp, un studiu realizat în Statele Unite a descoperit că asocierea între lucrul în ture şi un stil de viaţă nesănătos creşte riscul de diabet de tipul 2 mai mult decât se estimase anterior. Studiul efectuat la Spitalul St Michael's din Toronto a descoperit că produsele care adaugă la dietă calorii ''sărace în nutrienţi'', precum băuturile îndulcite cu zahăr, au efecte dăunătoare asupra nivelurilor glicemiei.
Pe de altă parte, potrivit cercetării, alimentele care conţin zaharuri sub formă de fructoză, precum fructele şi legumele, nu au aceleaşi efecte dăunătoare. ''Aceste concluzii pot contribui la realizarea recomandărilor cu privire la sursele importante de hrană bogată în fructoză în prevenţia şi gestionarea diabetului'', a declarat autorul principal al studiului, doctor John Sievenpiper.
Pentru această cercetare, oamenii de ştiinţă au analizat 155 de studii care au evaluat efectele a diferite surse de fructoză asupra nivelurilor glicemiei la persoanele cu şi fără diabet. Studiul efectuat de specialişti americani de la Facultatea de sănătate publică T.H. Chan de la Harvard a analizat cazurile mai multor asistente care lucrează în ture pentru a evalua impactul combinat a unui stil de viaţă nesănătos şi a activităţii profesionale de noapte asupra dezvoltării diabetului de tip 2. Riscul observat a fost mai mare în comparaţie cu situaţia în care cele două riscuri individuale au fost coroborate, acest lucru indicând faptul că interacţiunea dintre cei doi factori a adăugat un risc suplimentar, notează Press Association.
Ambele studii au fost publicate în jurnalul medical BMJ la scurt timp după ce organizaţia Diabetes UK a anunţat că numărul copiilor şi tinerilor diagnosticaţi cu diabet de tip 2 din Marea Britanie se află la cel mai înalt nivel înregistrat vreodată.
-
-
-
Te trezesc cârceii noaptea? Verifică dacă ai lipsă de magneziu10.06.2026, 23:03
-
-
5 legume care te hidratează mai bine decât un pahar cu apă
Planta pe care o ai în grădină și nu știai că vindecă ficatul
De ce tot mai mulți oameni beau suc de sfeclă roșie. Beneficiile care i-au surprins pe cercetători
Noni, planta tropicală cu beneficii pentru sănătate și piele
Alimentul poate scăpa milioane de oameni de diabet și boli de inimă
Acest aliment poate preveni diabetul și bolile de inimă. E plin de fibre și reduce colesterolul și scade inflamația.
Tot ce trebuie să știi despre semințele de chia. 5 beneficii dacă le consumi zilnic
Folosite de mii de ani, semințele de chia continuă să impresioneze prin potențialul lor nutritiv și versatilitatea lor în alimentație.
Plantele care curăță sângele și mătură toxinele din corp. Sunt minune pentru circulație
Băutura care spală ficatul gras
Cea mai bună băutură care spală și curăță ficatul gras.
Vrei o minte mai ascuțită? Acest aliment consumat dimineața îți stimulează creierul
Acest aliment consumat dimineața îți stimulează creierul. Repară celulele neuronale.
Usturoiul pe stomacul gol: mit sau terapie adevărată? Adevărul surprinzător
Ceaiul banal care poate scădea tensiunea arterială fără pastile
Kombucha din ceaiul negru reduce microbii intestinali asociați cu obezitatea
Ceaiul care curăță microbii intestinali. Topește și grăsimea abdominală.
Infecții urinare iarna: greșeala pe care o faci fără să-ți dai seama. Acest fruct te scapă de probleme
Lapte auriu, băutura minune care combate stresul și insomnia. Te scapă de balonare. Rețeta asta e virală
Ceaiul aromat care reduce inflamația din organism, previne infecțiile și te calmează. Este ideal în perioadele cu vreme rece
Planta care conține mai mult calciu decât laptele
Oregano, planta simplă care reduce stresul, întărește imunitatea și luptă cu infecțiile
Ceaiul și ciocolata, efect asupra hipertensiunii arteriale
Ce efect are ceaiul asupra tensiunii arteriale. Detaliul pe care trebuie să îl știi.
Planta aromatică ce îți menține funcționarea creierului și reduce stresul
Planta numită "sângele verde" care distruge infecțiile și încetinește cancerul. De ce o adoră tot mai mulți oameni
10 plante medicinale utile pentru stres și anxietate. Trebuie să le consumi dupa 35 de ani
Planta care vindecă inflamația colonului. Mătură deșeurile intestinale
O plantă banală din grădină ar putea vindeca inflamațiile intestinale.
