Dieta care te ajută să scapi de gripă. STUDIU
Un anume tip de dietă determină sistemul imunitar să descopere, să prindă și să distrugă virusurile care provoacă gripa. Însă dieta poate fi și periculoasă. Iată despre ce este...
Răspunsurile noastre imunitare la infecții sunt influențate de mai mulți factori extrinseci, inclusiv vremea, interacțiunile sociale și dieta. Iar cercetătorii au ajuns la concluzia că o dietă bogată în grăsimi, dar cu conținut scăzut de carbohidrați, precum dieta Ketogenică, te poate ajuta să scapi de gripă.
Potrivit unui studiu realizat de cercetători ai Universității Yale, care a fost publicat în revista Science Immunology (link direct studiu), șoarecii hrăniți cu o dietă ketogenică au fost mai capabili să combată virusul gripei decât șoarecii hrăniți cu alimente bogate în carbohidrați.
Dieta ketogenică – care, în cazul oamenilor, include carne, pește, păsări de curte și legume fără amidon - activează un subset de celule T din plămâni care nu au fost asociate anterior cu răspunsul sistemului imunitar la gripă, sporind producția de mucus din celulele căilor respiratorii care pot prinde eficient virusul, relatează cercetătorii.
„Aceasta a fost o constatare total neașteptată", a declarat co-autorul Akiko Iwasaki, profesor la catedra Waldemar Von Zedtwitz de imunobiologie și biologie moleculară, celulară și de dezvoltare, și un cercetător al Institutului Medical Howard Hughes.
„Acest studiu arată că modul în care organismul arde grăsimile pentru a produce corpuri cetonice din alimentele pe care le mâncăm, poate alimenta sistemul imunitar să lupte împotriva gripei", a spus Visha Deep Dixit - profesor de medicină comparată și imunobiologie la Waldemar Von Zedtwitz.
Ce presupune dieta ketogenică
Cu această dietă, eliminați aproape toți carbohidrații. Acest lucru face ca organismul să ardă grăsimea pentru energie, o stare numită cetoză. Trebuie să mâncați alimente care, în total, să conțină 70% până la 80% grăsimi, 10% până la 20% proteine și 5% până la 10% carbohidrați.
Echilibrați suma procentelor la 100%, evident. Cercetările arată că această dietă vă poate ajuta să pierdeți în greutate, dar poate duce și la efecte secundare, cum ar fi constipația și oboseala. Pe termen lung, aceasta poate crește riscul de osteoporoză, pietre la rinichi și boli de inimă.
Pericolele dietei Keto
Chiar dacă dieta ketogenică, sau dieta keto, a crescut în popularitate în ultimii ani, aceasta există de fapt în domeniul medical de aproape un secol. Cu toate acestea, dieta keto nu a fost creată sau studiată inițial pentru pierderea în greutate.
Credeți sau nu, această dietă a fost concepută inițial pentru a trata epilepsia, potrivit unui studiu publicat în Frontiers in Neuroscience. Cu toate acestea, odată ce oamenii au început să promoveze ideea că keto este o opțiune excelentă pentru a pierde în greutate în timp ce se consumă alimente precum unt și șuncă, a devenit ca o opțiune de dietă la modă. Și mulți oameni raportează rezultate de succes.
Singura problemă? Ei bine, nu există studii privind efectele pe termen lung ale acestui mod de alimentație, subliniază Penn Medicine. Așa că, deși oamenii sunt entuziasmați de scăderea cifrelor de pe cântar, nu se știe ce se întâmplă cu corpul lor în interior. Totul, de la sănătatea inimii lor la sănătatea digestivă, ar putea fi în pericol.
Risc crescut de colesterol ridicat
Lucrul care îi atrage pe cei mai mulți oameni la dieta keto este, probabil, ceea ce o face cea mai periculoasă: este vorba despre un aport ridicat de grăsimi. Mai exact, este vorba despre un aport ridicat de grăsimi saturate. În timp ce fiecare dietă are nevoie de o anumită cantitate de grăsimi, keto necesită ca o persoană să obțină undeva în jur de 90% din caloriile zilnice din grăsimi, potrivit Harvard Medical School.
Află Spectacola.ro ce alte riscuri pentru sănătate presupune dieta Keto.
-
-
-
-
-
De ce apar, de fapt, cariile dentare: zahărul nu este singurul vinovat08.06.2026, 21:23
Alimentele „interzise” care ar putea proteja creierul: ce arată un studiu pe 25 de ani
Cum să slăbești fără dietă. Trucul simplu care funcționează mereu
10 alimente care scad glicemia în mod natural. Un fruct banal ține diabetul sub control
Greșeala care îți blochează procesul de slăbire. Andreea Chirilă: Creierul nu percepe "nu" și "niciodată"
Impactul curelor cu sucuri asupra bacteriilor și inflamației
Dieta vegetariană: risc mai scăzut de diabet și cancer. Ce trebuie să știi înainte să renunți la carne
Alimentele care reduc inflamația în două săptămâni. Medicii le recomandă
Aceaste alimente reduc inflamația în două săptămâni, spun medicii.
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Cum să slăbești cu ciorbă. Mihaela Bilic dezvăluie trucul: Nimic nu satură mai bine! E ieftină, umple stomacul
Alimente care funcționează ca injecțiile pentru slăbit. Ce recomandă un expert în nutriție
Tot ce s-a spus până acum despre slăbit este greșit! De ce "mănâncă mai puțin și mișcă-te mai mult" nu ajută
EXCLUSIV 6 greșeli frecvente din Postul Crăciunului. Dr. Lygia Alexandrescu vine cu sfaturi
Un aliment surprinzător ajută somnul. Îmbunătățește biomarkerii ce au impact direct asupra somnului
Gătești cu acest ulei? Hrănește una dintre ele mai agresive forme de cancer
Mâncatul la momentul potrivit, mai important decât somnul pentru sănătatea inimii
Mâncatul la momentul potrivit este mai important decât somnul pentru sănătatea inimii. Dar ce înseamnă, de fapt, momentul potrivit.
Adevărul despre "te îngrași dacă mănânci seara târziu". Ce te îngrașă, de fapt
Adevărul despre produsele "high protein". Cât de bune sunt proteinele, de fapt? Când "bogat în proteine" sună mai sănătos decât este
Pierderea în greutate nu este întotdeauna sănătoasă. Studiul care arată riscurile pentru unii pacienți
Cine nu ar trebui să slăbească. Riscurile sunt uriașe. Se poate ajunge chiar la deces.
