Dieta de după Sărbători, cum slăbești fără să te chinuiești

Dana Lascu / 02 ian 2019 / 19:17
Tulburările alimentare duc adesea la probleme de sănătate grave
Tulburările alimentare duc adesea la probleme de sănătate grave

Resimți efectele meselor sățioase de sărbători? Te-ai îngrășat după atât de multe mese bogate, luate la ore neobișnuite, cu porții mari și gazde care nu puteau fi refuzate? Ei, bine, nu e cazul să intri în panică și nici să te învinovățești. Situația poate fi rapid și sigur remediată. Ne spune cum nutriționistul Lygia Alexandrescu.

Kilogramele puse de Sărbători pot fi depășite „ușor și rapid", fără panică, atitudine de autopedepsire, fără cântar sau înfometare, prin strategii simple și ușor de aplicat, arată nutriționistul Lygia Alexandrescu.

Nu te învinovăți!

„În primul rând, fără vinovăție! E momentul să fim buni cu noi și să nu punem presiune suplimentară într-o perioadă în care este necesară automotivarea. Ieșirea din formă trebuie acceptată ca o stare temporară și total reversibilă. O abordare negativă sau o atitudine de autopedepsire nu sunt benefice și crează stres emoțional. Un studiu clinic recent efectuat în Noua Zeelandă pe 300 de subiecți care au consumat tort de ciocolată a arătat că persoanele care au consumat desertul cu vinovăție au avut o creștere ponderală mai mare decât cele care s-au bucurat de aceeași cantitate de desert", arată Lygia Alexandrescu.

Întâi fă curățenie în frigider!

De luat în considerare este și faptul că, după Sărbători, cântarul arată mai mult de cât avem noi, de fapt. Asta pentru că, de regulă, bucatele tradiționale au mai multă sare, așa că noi o consumăm în cantități mai mari decât în mod obișnuit. Cântărirea ar trebuie să fie făcută după 2-3 zile de la revenirea la programul alimentar normal, spune nutriționistul.

Lygia Alexandrescu ne recomandă să începem recuperarea după Sărbători printr-o curățenie în frigidere. „La noi la români, după Sărbători rămân cantități uriașe de mâncare, motiv pentru care se găsesc mereu scuze și se continuă astfel excesele culinare. Există întotdeauna persoane care au nevoie de ajutor și acesta ar fi un moment bun de a le face un bine acestora donându-le mâncarea rămasă. Tot bine ne facem și nouă, pentru că un frigider lipsit de ispite înseamnă o recuperare mai ușoară după Sărbători", spune aceasta, citată de Agerpres.

Dieta: ce mănânci ca să slăbești

Cât privește alegerea dietei, și aceasta e o artă. În primul rând, o dietă fadă sau de înfometare este cea mai păguboasă alegere – spune Lygia Alexandrescu - pentru că rezultatele se obțin rapid, însă ele nu sunt de durată. După Sărbători, ar trebui să se revină la o dietă echilibrată, ușor redusă caloric, și asta pentru a corecta excesul alimentar de la mesele de Sărbătoare. Medicul spune că din dieta întregii familii nu ar trebui să lipsească legume și fructele proaspete, cereale integrale – care sunt bogate în fibre, și nici proteinele de natură superioară – adică cele din pește și lactate fermentate (chefirul, sana, laptele bătut).

„Câteva variante de mic dejun de revenire după Sărbători ar putea fi: fulgi de ovăz cu fructe proaspete, musli cu suc proaspăt de grapefruit sau salată de fructe proaspete. Pentru prânz ar putea fi considerate următoarele variante: supă sau ciorbă de legume cu fulgi integrali de secară sau de ovăz, salată de crudități cu semințe de dovleac, orez fiert cu ciuperci și salată de crudități, salată crudități cu nuci și chefir, avocado proaspăt cu salată de rădăcinoase și zeamă de lămâie, cartof copt în coajă, legume la cuptor. Cina ar putea consta în unul din următoarele feluri: ghiveci de legume, legume pe grill cu zeamă de lămâie și usturoi și file de pește alb la grătar, chefir cu mămăliguță, chefir cu făină de in", spune nutriționista Lygia Alexandrescu.

Câtă apă și ceai trebuie să bei

La fel de bune, în această perioadă rece, sunt apa și ceaiul de plante, dar și din acestea trebuie să știm cât să bem în funcție de greutatea pe care o avem.

„Apa și ceaiul de plante cu lămâie sunt principalii reprezentanți ai lichidelor care hidratează și mențin sănătatea. Din punct de vedere cantitativ, pentru majoritatea oamenilor care trăiesc într-un climat cu temperatură și umiditate echilibrate, 30 ml /kg corp/zi de apă ar putea fi suficienți pentru o buna desfășurare a proceselor vitale. În cazul special al regimurilor alimentare de re-echilibrare, consumul de apă este cardinal întrucât în faza inițială a regimului se pierde în special apa care trebuie să fie înlocuită pentru a evita deshidratarea. Apoi viteza cu care ardem calorii este un proces chimic care cere prezența apei. De asemenea, apa ajută la eliminarea deșeurilor acumulate în colon și un aport suficient de apă ajută la prevenirea constipației. În același timp, apa nu trebuie folosită ca substitut alimentar sau pentru a liniști apetitul", explică nutriționistul.

Făcând un calcul simplu, o persoană cu o greutate de 77 de kilograme, ar trebui să bea zilnic 2,31 litri de apă și ceai din ceai din plante.

Mișcarea e esențială

Și, nu în ultimul rând, dacă vrem să slăbim avem nevoie de mișcare!

„Mişcarea înseamnă sănătate, vitalitate şi echilibru şi a face mişcare înseamnă inclusiv a merge. Din ce în ce mai multe studii clinice confirmă tot mai multe beneficii ale simplului mers pe jos: îmbunătăţeşte activitatea cardiacă, circulaţia sanguină, stimulează arderile şi creşte viteza metabolică, ajută la scăderea în greutate, îmbunătăţeşte digestia, reduce stresul, încetineşte procesul de îmbătrânire, îmbunătăţeşte memoria şi starea de bine", ne mai sfătuieşte Lygia Alexandrescu.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24