Generația Net: atentă la îngrijirea personală, dar nu și la starea de sănătate. Studiu

Adisa Codruț / 24 iul 2019 / 21:23
Generația Net
Generația Net

Generația Net ia în serios îngrijirea personală, dar nu-și protejează suficient starea generală de sănătate. Acesta este rezultatul unui studiu realizat de  o companie farmaceutică.

Potrivit rezultatelor studiului, trei sferturi dintre consumatorii din Generația Net (cei născuți între 1981 și 1996) declară că își mențin un nivel bun al sănătății prin autoîngrijire, însă jumătate dintre profesioniștii din domeniul sănătății nu sunt de acord cu acest lucru, sugerând ca principală cauză lipsa informațiilor de calitate.

Raportul a fost publicat astăzi, cu ocazia Zilei Internaționale a Îngrijirii Personale, de către o companie farmaceutică și aduce noi răspunsuri legate de percepțiile și practicile de autoîngrijire ale acestei generații de consumatori și ale profesioniștilor din domeniul sănătății (medici generaliști și farmaciști) din opt țări ale lumii.

 „Raportul dezvăluie faptul că, deși bine intenționați, consumatorii din Generația Net nu reușesc întotdeauna să facă cele mai bune alegeri pentru a-și menține starea generală de sănătate. În contextul unei societăți guvernate de accesul facil la informații, vocile autorizate nu reușesc întotdeauna să se facă auzite. Este atât răspunderea autorităților, cât și a industriei farmaceutice să răspundă nevoii acestor consumatori de a beneficia de informații care să îi ajute să aibă o viață mai sănătoasă și împlinită”, a precizat Alan Main, liderul unei compaii farmaceutice.

Persoanele care fac parte din Generația Net au încredere în capacitatea lor de autoîngrijire – trei sferturi dintre cei incluși în sondaj au declarat că sunt încrezători că se mențin sănătoși prin autoîngrijire. Majoritatea abordează problema îngrijirii personale cu seriozitate, 43% dintre ei căutând informații în acest sens cel puțin o dată pe săptămână. Astfel, compară și aleg produse ce răspund nevoilor personale chiar înainte de a păși într-o farmacie, se arată într-un comunicat de presă al companiei farmaceutice.

Internetul, cea mai importantă sursă de informații

Nativi în era digitalului, consumatorii din Generația Net consideră internetul ca fiind cea mai importantă sursă de informații despre îngrijire personală, chiar mai importantă decât recomandarea profesioniștilor din domeniul sănătății. Însă 59% dintre profesioniștii din domeniul sănătății, cred dimpotrivă, că reprezentanții acestei generații nu fac destul pentru a se îngriji, în ciuda informațiilor care le sunt la îndemână. De asemenea, aceștia declară că încrederea în informațiile online ar putea provoca, în mod paradoxal, îngrijorări inutile acestei generații.

Totodată, doar o treime dintre cei intervievați se simt bine informați privind opțiunile de îngrijire personală disponibile prin intermediul serviciilor de sănătate, în regiunea lor.       

Alan Main a continuat: “Este necesar ca toți actorii din domeniul sănătății să ia atitudine și să asculte această generație de două miliarde de consumatori. Dacă am reuși să creăm în parteneriat cu toți actorii implicați un mediu propice recunoașterii valorii autoîngrijirii, adaptării politicilor și normelor din domeniu și utilizării responsabile a datelor integrate, valorificând această putere incredibilă pentru a îmbunătăți sănătatea, atunci am putea transforma cu adevărat ecosistemul sanitar.”

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27