Leguma care previne anemia. Este bună pentru bronșite și cistite

Larisa Opait |
Data publicării:
Gulia - Foto: Freepik @Dragana_Gordic
Gulia - Foto: Freepik @Dragana_Gordic

Această legumă previne anemia și menține ochii sănătoși. Iată lista completă de beneficii ale aceste legume minune.

Gulia (Kohlrabi), numit și nap german, este o legumă cruciferă din aceeași familie ca broccoli, varza de bruxelles, conopida și kale.

Aceasta are chiar si un gust asemănător cu al verzei și este prevăzută cu o tulpină lungă cu frunze și bulb rotund. 

Frunzele sunt mari și dințate, are culoarea violet, verde pal sau alb, iar la interior sunt de culoarea alb-gălbui. Chiar și frunzele se consumă gătite, fiind folosite pentru diverse umpluturi și au un gust foarte bun. 

Pot fi consumate crud sau gătit și este un ingredient foarte gustos în salată sau coleslaw. Are un gust similar cu broccoli, cu o aromă ușor dulce.

Puteți găsi gulii în magazinul alimentar local sau la piața în timpul lunilor de iarnă, când este în sezon. 

Aceasta poate fi folosită într-o largă varietate de rețete, deosebit de gustoase, datorită gustului ei ușor dulceag. Chiar și atunci când este consumată crudă, oferă o mulțime de beneficii organismului. Gulia conține o cantitate importantă de vitamine, minerale și oligoelemente de calciu, magneziu, potasiu, fibre, zinc și zaharuri.

Gulia, beneficii pentru sănătate

Ajută la combaterea cancerului

Gulia, împreună cu alte legume crucifere, a demonstrat că are proprietăți puternice care luptă împotriva cancerului.

Acest lucru se poate datora compușilor care conțin surse bogate de sulf din legumele crucifere și au demonstrat capacitatea de a opri creșterea celulelor canceroase, inclusiv tumorile sânului, endometrului, plămânului, ficatului, colonului și colului uterin.

Acești compuși puternici pe care îi conține gulia îl fac un aliment puternic de combatere a cancerului.

Previne anemia

Gulia este bogată in fier si potasiu, ajută la creșterea globulelor roșii din sânge, absolut esențiale pentru prevenirea anemiei și a deficitului de fier. Calciul care se regăsește în această legumă facilitează absorbția fierului în corp.

Ajută la scăderea riscului de diabet și obezitate

Giulia este o legumă cu un conținut scăzut de calorii, ce conține cantități mari de apă dar bogată în fibre. Consumul de alimente bogate în fibre poate duce la o senzație de sațietate mai rapidă, ceea ce poate contribui la scăderea și controlul greutății. 

Deoarece obezitatea este unul dintre principalii factori de risc pentru diabetul de tip 2, printr-o dietă sănătoasă care include verdețuri precum gulii, puteți reduce direct probabilitatea de a dezvolta diabet.

Promovează sănătatea inimii

Consumul regulat de gulie poate contribui la reducerea riscului de boli de inimă datorită conținutului său de fibre, potasiu și antioxidanți. 

Aceste elemente pot ajuta la reducerea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol.

Promovează sănătatea oculară

Datorită conținutului ridicat de luteină și zeaxantină, gulia poate contribui la menținerea sănătății ochilor și poate ajuta la prevenirea afecțiunilor oculare, cum ar fi degenerescența maculară legată de vârstă.

Alte avantaje ale consumului de gulie

- Îmbunătățește rezistența oaselor

- Oferă energie

- Stabilizează nivelul glucozei în sânge

- Ajută corpul să lupte cu infecțiile virale și îndepărtează tusea

- Este bun pentru bronșite sau cistite

- Întărește oasele și dinții

- Combate contracțiile musculare

- Vindecă degerăturile

Iată câteva rețete culinare cu gulii

Supă cremoasă de gulie

Pentru această supă aveți nevoie de gulie, ceapă, cartofi, morcovi, unt, supă de legume, smântână, sare și piper.

Tocați ceapa, cartofii, morcovii și gulia și sotați-le în unt până când se înmoaie. Adăugați supa de legume și fierbeți până când legumele sunt moi. Mixați amestecul până când devine cremos, apoi adăugați smântână, sare și piper după gust.

Gulii la cuptor

Pentru această rețetă ingredientele sunt gulii, ulei de măsline, usturoi, rozmarin, sare și piper.

Tăiați guliile în cuburi și asezați-le pe o tavă. Turnați ulei de măsline peste ele, adăugați usturoiul și rozmarinul și condimentați cu sare și piper. Coaceți în cuptor până când guliile devin moi și ușor rumenite.

Salată de gulie

Pentru salată: guliile tăiate julien, morcovii rași, iaurt, usturoi, lămâie, ulei de măsline, sare și piper.

Amestecați guliile și morcovii într-un castron. Pentru dressing, amestecați iaurtul, usturoiul tocat fin, zeama de lămâie, ulei de măsline, sare și piper. Turnați dressingul peste legume și amestecați bine.

Chifteluțe de gulie

Ingrediente: gulie răzuită, ceapă, făină, ouă, pesmet, ulei pentru prăjit, sare și piper.

Combinați gulia răzuită cu ceapa tocată, făina, ouăle, sare și piper. Formați chifteluțe și tăvăliți-le în pesmet. Prăjiți-le în ulei până devin aurii.

Este important să menționați că pentru a beneficia de aceste avantaje pentru sănătate, este recomandat să includeți giulia într-o dietă echilibrată și sănătoasă. 

Diversificarea dietei cu o varietate de legume și fructe este, de asemenea, esențială pentru asigurarea unei aporturi adecvate de nutrienți și antioxidanți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel