Infarct, recuperare totală. Cercetătorii au folosit terapia cu celule stem

Angela Sabău |
Data actualizării: | Data publicării:
Inima

Inima unui porc a fost regenerată complet, după un infarct miocardic, cu celule stem. Experimentul îi va ajuta pe oamenii de știință să elaboreze terapii pentru cei care au suferit un atac de cord, să se refacă în totalitate.

Cercetătorii de la King's College din Londra au descoperit terapia care poate induce celulele inimii să se regenereze, după un atac de cord.

Infarctul miocardic, cunoscut mai mult ca „atacul de cord”, este cauzat de blocarea bruscă a uneia dintre arterele coronare cardiace. Infarctul miocardic este cauza principală a insuficienței cardiace, o afecțiune care afectează acum peste 23 de milioane de oameni din lume, potrivit datelor Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), scrie sciencedaily.com.

În prezent, atunci când un pacient supraviețuiește atacului de cord, aceștia rămân cu deteriorări permanente în structura inimii, prin formarea unei cicatrici, care poate duce la insuficiență cardiacă în viitor, spre deosebire de vietăți precum peștele și salamandra, care își pot regenera inima pe toată durata vieții.

Material genetic, eficient

În acest studiu, publicat în Nature, echipa de cercetători a folosit o mică de material genetic, numită microRNA-199, la o inimă de porc, după un infarct miocardic care a dus la recuperarea aproape completă a funcției cardiace, după o lună.

Autorul principal, Profesorul Mauro Giacca, de la King's College din Londra, a declarat: "Este un moment foarte interesant pentru acest domeniu. După atâtea încercări nereușite de a regenera inima folosind celulele stem, care nu au reușit până acum, pentru prima data, vedem că este reală reparația mușcchului cardiac la un animal animal mare."

Aceasta este prima demonstrație că regenerarea cardiacă poate fi realizată prin administrarea unui medicament genetic, eficient, care stimulează regenerarea cardiacă la un animal mare, cu anatomie inimă și fiziologie precum cea a oamenilor.

"Va dura ceva timp înainte de a putea trece la studiile clinice", a explicat profesorul Giacca. "Încă mai trebuie să învățăm cum să administrăm ARN-ul ca o moleculă sintetică la animalele mari și apoi la pacienți, dar deja știm că acest lucru funcționează bine la șoareci", a spus el.