La ce oră este indicat să te culci și la ce oră e bine să te trezești

la ce ora este indicat sa te culci si la ce ora este bine sa te trezesti - FOTO: Freepick@nensuria
la ce ora este indicat sa te culci si la ce ora este bine sa te trezesti - FOTO: Freepick@nensuria

La ce oră este indicat să te culci și la ce oră e bine să te trezești pentru a avea energie, dar și pentru a-ți menține sănătatea.

La ce oră este indicat să te culci și la ce oră e bine să te trezești pentru a nu îți pune în pericol sănătatea. Cu toții știm că ar trebui să dormim cel puțin șapte ore pe noapte, însă, care este cea mai potrivită oră de culcare și de trezire.

Într-o lume "ideală", ai avea luxul de a merge la culcare devreme și apoi de a te trezi devreme, fiind odihnit pentru o zi productivă înainte. Dar nu trăim într-o lume ideală. Așa se face că unele angajamente, cum ar fi îndatoririle de serviciu sau cele de îngrijire a copilului să facă dificil mersul la culcare mai devreme.

Întunericul favorizează somnul

Există, probabil, două aspecte importante de luat în considerare atunci când vine vorba de somn: cantitatea de somn pe care o obțineți și consistența în timp.

Mersul la culcare în timp ce este întuneric vă poate asigura că obțineți suficientă odihnă și favorizând adormirea mai ușoară. De asemenea, este important să obțineți cantitatea potrivită de somn în mod regulat pentru a ajuta la prevenirea potențialelor consecințe asupra sănătății, arată Medical News Today.

Dacă sunteți în căutarea pentru sfaturi pentru propriul program de somn, luați în considerare următoarele linii directoare pentru somn ideal.

Vezi și: Criza vârstei a doua, semne și cât durează. Care e "vârsta a DOUA" și de ce fericirea are formă de U. Leca: Femeile vor un partener uluitor, bărbații încep să fie puști

Cele mai bune ore de somn

În mod ideal, oamenii ar trebui să meargă la culcare mai devreme și să se trezească la primele ore ale dimineții. Acest model se potrivește tendințelor noastre biologice de a ne adapta modelul de somn cu cel al soarelui. Aceasta este o explicație pentru care devenim somnoroși după apusul soarelui.

Ora exactă depinde de momentul în care aveți tendința de a vă trezi dimineața. Un alt considerent este cantitatea de somn de care ai nevoie peste noapte.

Vezi și: Untura, benefică sau nocivă. Adevărul te va surprinde

Cum funcționează ritmul nostru circadian

Ritmul circadian este un termen pentru a descrie programul natural de somn-veghe al creierului. E ca ceasul nostru intern. Oamenii sunt cel mai probabil să fie cei mai somnoroși în două puncte: între orele 13 și 15 și între orele 2 și 16.

Ritmul circadian dictează, de asemenea, ora naturală de culcare și programele de trezire de dimineață. Odată ce te obișnuiești să mergi la culcare și să te trezești la aceeași oră în fiecare zi, creierul tău se adaptează la acest program.

În cele din urmă, ai putea să te duci la culcare cu ușurință pe timp de noapte și trezirea să fie chiar înainte de ceasul cu alarmă, fără probleme.

Ritmul tău circadian poate fi dezechilibrat dacă lucrezi în schimburi neregulate sau te culci la momente diferite de-a lungul săptămânii. Acest lucru poate duce la perioade de somnolență în timpul zilei.

Când ar trebui să mă duc la culcare?

Vă puteți da seama de cea mai bună oră de culcare pentru programul dvs., în funcție de momentul în care trebuie să vă treziți dimineața și să numărați înapoi cu 7 ore. De exemplu, dacă trebuie să va treziți până la ora 6 dimineața, ar trebui să luați în considerare să vă culcați înainte de ora 23.

Încercați să mențineți programul și în weekend. Specialiștii recomandă să ne menținem programul de somn și în weekend. Nu este recomandat ca vineri sau sâmbătă să ne culcăm la 2 dimineața. Acest lucru ar putea avea consecințe asupra somnului din timpul săptămânii.

Vezi și: Infecţia cu virusul West Nile, simptome. Medic: Pe lângă sechelele mai severe motorii şi cognitive, altele mai includ tremor, anomalii ale capacităţii motorii

Efectele secundare ale somnului insuficient

Dacă vă confruntați cu somnolență în timpul zilei, este un semn că nu dormiți suficient pe timp de noapte. Acest lucru ar putea duce, de asemenea, la mai multe consecințe pe termen lung asupra sănătății. Acestea includ:

- îmbolnăvirea frecventă

- hipertensiune arterială

- diabet

- boli de inimă

- obezitate

- depresie

Vezi și: Vocea, factorii care o influențează. Ce boli poți avea în funcție de tonalitatea glasului

Ziua bună de dimineață se cunoaște. De ce să te trezești devreme

Dacă diminețile sunt planificate corespunzător, atunci ziua poate fi miraculos de bună. Modul în care micile schimbări de dimineață vă pot reîncărca ziua și vă pot umple de pozitivitate. Așa că schimbă-ți diminețile și vezi cum se schimbă lumea pentru tine.

Treziți-vă dimineața devreme

Beneficiile pentru sănătate ale trezirii la 4 dimineața și 5 dimineața sunt miraculoase. Dacă te trezești dimineața devreme, ai suficient timp pentru tine. Celălalt motiv este că aerul este mai proaspăt dimineața devreme. Aşa ca umple-ţi plămânii cu aer proaspăt trezindu-te cel mai devreme. Răsăritul te umple de o energie imensă. Trezirea înainte de răsăritul soarelui vă oferă beneficii uimitoare pentru sănătate, arată Health&Wellness.

Persoanele care se trezesc devreme tind să mănânce micul dejun, în timp ce cei care se trezesc mai târziu se grăbesc adesea pe ușă și trebuie să ia ceva convenabil (adică nesănătos) sau sar peste masă cu totul.

Sărind peste micul dejun poate duce la obiceiuri alimentare nesănătoase. 

Citește mai departe AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0