Lacrimile artificiale PERICULOASE. De ce îți provoacă iritația ochilor. EXCLUSIV

Dana Lascu / 22 aug 2020 / 10:35
EXCLUSIV
Iritayia ochilor poate fi provocată de lacrimile artificiale
Iritayia ochilor poate fi provocată de lacrimile artificiale

Anumite tipuri de lacrimi artificiale pot provoca iritații, pentru că ele conțin o substanță care nu ar trebui să ajungă în ochi, au explicat dr Ozana Moraru, medic specialist oftalmolog, și Dr. Ștefan Cornel – Medic Primar Oftalmolog, EXCLUSIV la DC Medical. 

Lacrimile artificiale sunt extrem de utile atunci când ți se usucă ochii, fie ocazional, dacă mergi la plajă sau bate vântul, fie dacă ai sindromul ochiului uscat. Dar anumite tipuri de lacrimi artificiale îți pot face mai mult rău decât bine, pentru că ele conțin un anumit tip de substanțe care nu fac bine ochilor. 

„Este o invazie pe piață, la ora actuală, de lacrimi artificiale. Unele au conservanți, altele sunt fără. Sigur că atunci când conservantul este prezent suntem expuși mai mult la agresiuni asupra feței oculare”, a explicat Dr. Ștefan Cornel, medic primar oftalmolog, Secția de Oftalmologie din cadrul Spitalului Clinic de Urgență Militar Central „Carol Davila” din București, EXCLUSIV pentru DC Medical. 

Practic, atunci când le folosești pe cele cu conservanți, în loc să reducă iritația și să lubrifieze ochiul, îl irită mai tare. „De vină e conservantul din aceste produse”, confirmă, pentru DC Medical, și dr Ozana Moraru, medic specialist oftalmolog.

„Important e să alegi lacrimi artificiale fără conservanți, pe care eu, în practica clinică le-am găsit extrem de utile la pacienții noștri, în post-operator sau chiar și la pacienți neoperați”, a arătat oftalmologul. 

Din păcate, un pacient nu are cum să-și dea seama de unul singur că are o iritație la conservanții din lacrimile artificiale. Simptomele pot fi ca cele ale sindromului de ochi uscat, dar nu e ceva particular care să te facă să-ți dai seama că o anumită substanță ți le-a provocat. 

„În astfel de cazuri, pacienții nu prea au cum să-și dea singuri seama că au o iritație dată de lacrimile artificiale. Ar fi bine să vină la medic, nu să se ducă direct la farmacist. Pentru că din păcate, la farmacist li se dă din start un antibiotic sau antibiotic cu cortizon, ceea ce nu este lucrul cel mai bun. Dimpotrivă, poate chiar să agraveze sindromul de ochi uscat. Deci, trebuie să vină la oftalmolog, care vede iritația, o obiectivează la examenul microscopic, prin teste clinice confirmă sindromul de ochi uscat, iar prin anamneză își dă seama că acel pacient a folosit anumite picături care au conservanți și pot justifica această iritație a ochilor”, a mai spus dr Ozana Moraru.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy