
Un amestec de învățare online cu cel al prezenței la cursuri sau seminarii poate reduce anxietatea studenților și le îmbunătățește performanța intelectuală.
Cercetători de la Universitatea din Iowa, SUA, au descoperit că o îmbinare dintre învățarea online și întâlnirile săptămânale de discuții interactive poate îmbunătăți realizările academice la studenții care riscă să pice cursul.
Autorii studiului au observat că mai puțini studenți s-au retras din clasă atunci când conținutul a fost prezentat într-un format amestecat, se arată pe site-ul Societății Americane de Fiziologie.
Potrivit autorilor studiului, formatul tradițional de predare și predarea online au tendința să meargă într-o singură direcție: profesorul oferă conținut elevilor.
„Structura cursului combinat pe care am folosit fluxul de informații bidirecțional facilitat, a încurajat conversațiile nu numai între instructor și studenți, ci și printre elevi - învățarea de la egal la egal - ", a afirmat Jennifer Rogers, primul autor al studiului.
Cercetarea a demonstrat că mai mult de 95% dintre elevii înscriși în cursul combinat, care combină învățarea online cu întâlnirile săptămânale, au obținut note mari.
În plus, studenții care au ales formatul amestecat au raportat mai puțină anxietate la sfârșitul semestrului decât cei care au studiat doar online.
-
Căldura și tulburările afective, subiectul săptămânii la DrPsy11.07.2025, 23:51
-
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă11.07.2025, 14:07
-
-
Europa, în alertă maximă. Pregătiri pentru următoarea pandemie10.07.2025, 13:52
-
-
-
De ce a murit Mihai Leu. Mesajul transmis de prof. dr. Irinel Popescu02.07.2025, 13:56
-
-
-