Mecanism genetic asociat dependenței de alcool, identificat

Dana Lascu |
Consumul de alcool     FOTO: pexels.com
Consumul de alcool FOTO: pexels.com

Un mecanism genetic identificat de cercetători poate conduce la un consum necorespunzător de alcool și la dependență, arată un studiu publicat luna trecută în jurnalul Molecular Psychiatry.

Un factor genetic ce poate influența dependența oamenilor de alcool a fost identificat de o echipă internațională de oameni de știință, conform unui studiu publicat pe 19 noiembrie în jurnalul de specialitate Molecular Psychiatry.

Un grup de cercetători chinezi de la Universitatea din Fudan a studiat împreună cu oameni de știință din Suedia nivelul de metilare pe probe de țesut cerebral uman.

Unele modificări ale expresiei genice pot conduce la un consum necorespunzător de alcool și la dependență. În urma analizelor ADN ale eșantioanelor, cercetătorii au identificat o regiune metilată diferit, numită DMR-DLGAP2, asociată cu dependența de alcool.

Pacienții dependenți de alcool prezentau niveluri reduse de metilare în DLGAP2. Rezultatele sugerează că DLGAP2 poate fi o interfață pentru factori genetici și epigenetici ce controlează consumul de alcool și dependența.

Tulburarea asociată consumului de alcool (Alcohol Use Disorder - AUD) este o boală cronică recurentă, cu simptome primare constând în consum compulsiv de băuturi alcoolice și dependență, se arată în studiul citat de agenția Xinhua.

Cercetările ulterioare își propun dezvăluirea mecanismului dependenței de alcool și ar putea ajuta la îmbunătățirea diagnosticării și a tratamentului administrat, a notat unul dintre semnatarii studiului, Liu Yun, de la Universitatea din Fudan.

Gena DLGAP2, prezentă îndeosebi la nivelul sistemului nervos este, de asemenea, legată de autism și boala Alzheimer, notează agenția chineză de știri.