Ministerul Sănătății, măsuri pentru caniculă: DSP-urile și Ambulanța, scoase la înaintare

Dana Lascu / 27 iun 2019 / 15:17
Dacă ieși pe stradă când e caniculă e bine să te acoperi ca să nu faci insolație
Dacă ieși pe stradă când e caniculă e bine să te acoperi ca să nu faci insolație

La solicitarea Ministerului Sănătății, direcțiile de sănătate publică (DSP-urile) și serviciile de urgență prespitalicești (Ambulanța, SMURD) au activat planurile de măsuri pentru zilele caniculare, astfel încât riscurile medicale cauzate de temperaturile foarte ridicate din această perioadă să fie reduse.

Ministerul Sănătății cere serviciilor de ambulanță alertarea echipajelor și suplimentarea acestora, acolo unde numărul solicitărilor este în creștere din cauza caniculei.

De asemenea, Direcțiile de sănătate publică trebuie să colaboreze cu autoritățile locale, să verifice respectarea condițiilor de asigurare a asistenței medicale în unitățile sanitare – asigurarea stocurilor de medicamente de urgență, în special a medicamentelor pentru patologiile determinate/agravate de caniculă, funcționalitatea generatoarelor de rezervă, asigurarea rezervelor de apă proprii ale unităților sanitare.

„Ministerul Sănătății a demarat verificarea condițiilor igienico –sanitare, de cazare și alimentație, din taberele școlare, precum și din unitățile hoteliere și cele de alimentație, punctele de prim ajutor, unitățile sanitare private de pe Litoral și din Delta Dunării", se arată într-un comunicat al instituției.

Sfaturi pentru populație

În ceea ce privește populația, Ministerul Sănătății recomandă să fie urmate sfaturile medicilor și să se evite, pe cât posibil, expunerea prelungită la soare între orele 11.00 și 18.00 când temperaturile cresc vertiginos.

În perioadele de caniculă este recomandat consumul zilnic de lichide ( între 1,5 – 2 litri de lichide), fără a aștepta să apară senzația de sete. Este necesar consumul unui pahar de apă (sau echivalentul acestuia) la fiecare 15 – 20 de minute, arată specialiștii din Ministerul Sănătății.

Medicii ne sfătuiesc să consumăm în fiecare zi cât mai multe fructe și legume proaspete (pepene galben, roșu, prune, castraveți, roșii) deoarece acestea conțin o mare cantitate de apă. O doză de iaurt produce aceeași hidratare ca și un pahar de apă.

„Nu trebuie consumat alcool (inclusiv bere sau vin) deoarece acesta favorizează deshidratarea și diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii. Este obligatorie evitarea băuturilor cu conținut ridicat de cofeină (cafea, ceai, cola) care deshidratează organismul sau de zahăr (sucuri racoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice" arată documentul.

Dacă este absolut necesar să ne expunem la soare la orele amiezii trebuie să folosim o ținută adecvată: pălării de soare, haine lejere și ample, din fibre naturale, de culori deschise Nu în ultimul rând, treabuie evitate activitățile în exterior care necesită un consum mare de energie (sport, grădinarit, etc).

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24