Postul Crăciunului, ce să faci să NU te îngrași. Marea greșeală pe care o fac toți românii. Bălănică: Trei criterii importante. Mulți își pun sănătatea în pericol

EXCLUSIV
Postul Craciunului - Foto: Freepick
Postul Craciunului - Foto: Freepick

Postul Crăciunului începe pe data de 15 noiembrie. Cum ne pregătim pentru această perioadă pentru a nu ne pune sănătatea în pericol. 

Postul Crăciunului începe la jumătatea lunii noiembrie 2022, pe data de 15 noiembrie și va ține până pe data de 24 decembrie 2022. Postul negru înseamnă abstinență de la mâncare și alte plăceri. Numai că specialiștii din domeniul medical atrag atenția asupra riscurilor la care se expun persoanele care aleg să țină post negru. 

Postul Crăciunului, ce trebuie să știm despre alimentație

Dr. Florin Ioan Bălănică, cu peste 22 de ani de experiență în sănătate, a explicat în exclusivitate pentru DC Medical care sunt riscurile la care se supun persoanele care aleg să țină post și au o stare de sănătate precară. 

”Postul religios face parte din cultura fiecărei populații în parte. Românii au postul de miercuri și vineri, dar toate popoarele au o formă de post. Dacă noi avem o stare bună de sănătate, ceea ce nu este cazul pentru majoritatea românilor, și alegem să ținem post, nu se va întâmpla nimic în defavoarea noastră în cazul în care știm să trecem corect de la alimentația de dulce, la alimentația de post, iar mai apoi să facem trecerea de la alimentația de post, la alimentația de dulce.

Sunt multe persoane obeze sau cu patologii metabolice care aleg să țină postul religios neînțelegând că își pun sănătatea în pericol. Proteina de origine animală vs. proteina de origine vegetală sunt diferite. Proteina de origine animală este o proteină completă, iar cea de origine vegetală este una incompletă”, a explicat dr. Florin Ioan Bălănică, în exclusivitate pentru DC Medical.

Postul Crăciunului, cum ne pregătim. Ce să faci să nu te îngrași în post. Trei criterii importante

”În egală măsură, pregătirea pentru post presupune să am mâncarea potrivită. Ce facem noi românii? Vrem să ținem post, suntem foarte ocupați, nu acordăm atenție prevenției și, în momentul în care luăm această decizie, în jurul nostru avem covrigul, cartoful prăjit, piure, orez, zacusca, lucruri bogate în carbohidrați și amidon sau lucruri bogate în grăsime pe care le vom consuma în cantitate mare pentru nu sunt sub nicio formă sățioase.

Proteina de origine animală este sățioasă. Proteina de origine vegetală nu este sățioasă. Trebuie să consumăm volume mari și foarte des. Cea mai mare parte a persoanelor care țin post iau în greutate în perioada postului.

Trebuie să ținem cont de trei criterii în momentul în care dorim să ținem postul religios: trecerea de la dulce, la post, trecerea de la de post la dulce, iar atunci când ne hotărâm să ținem post trebuie să ne pregătim alimentele potrivite, să le preparăm în casă și să avem alegerile potrivite care să conțină proteină și nu preponderant carbohidrați și grăsime care ne vor face să luăm în greutate”, a mai precizat sursa citată. 

Ce trebuie să aveți în vedere la postul negru

În timp ce fastingul intermitent tinde să fie mai frecvent, unii oameni preferă să postească pentru perioade mai lungi. Contrar credinței populare, puteți bea în continuare lichide cu zero calorii, cum ar fi apă, cafea neagră și ceai, în timpul perioadei de post, arată Healthline.

Este vital să beți multe lichide pentru a preveni deshidratarea, care este una dintre complicațiile potențiale majore ale posturilor mai lungi.

După aceea, este important să reintroduceți treptat alimentele. În acest fel, evitați suprastimularea intestinului, ceea ce poate duce la balonare, greață și diaree.

Prima masă după postul negru ar trebui să fie o gustare ușoară, cum ar fi o mână sau două de migdale. Aceasta va fi urmată de o masă ceva mai bogată după una sau două ore mai târziu.

În zilele care nu țineți post, v-ați putea menține tiparul obișnuit de alimentație, asigurându-vă că nu consumați alimente foarte bogate în calorii. 

Este cel mai frecvent să faci un post de 48 de ore de 1-2 ori pe lună, spre deosebire de o dată sau de două ori pe săptămână, așa cum cere alte metode de post. Distanțarea corespunzătoare a posturilor de 48 de ore poate oferi beneficii mai mari pentru sănătate.

Cine nu ar trebui să țină post negru

În timp ce postul poate aduce beneficii sănătății tale în general, nu este pentru toată lumea. Cei cu anumite afecțiuni medicale ar trebui să consulte medicul înainte de a posti, în timp ce alții nu ar trebui să postească deloc.

Mai multe categorii de persoane nu ar trebui să se angajeze într-un post de 48 de ore, inclusiv:

- persoanele cu diabet zaharat de tip 1

- persoanele cu tensiune arterială scăzută

- cei care sunt subponderali sau au antecedente de tulburări de alimentație

- femeile care sunt gravide, care alăptează, încearcă să conceapă, sau au un istoric de amenoree

- cei care iau anumite medicamente, cum ar fi insulină, tensiunea arterială, diluanții sângelui și medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene 

Postul, beneficii. Doru Negru: Foamea e sănătoasă. Cât îți trebuie să mori de foame dacă nu mănânci nimic? 42 de zile! Cât ține cel mai lung post? 40 de zile!

Postul are rolul său, iar persoanele care nu au niciun fel de contraindicație de ordin medical ar trebui ca din când în când să țină postul, care era beneficii asupra sănătății, putând fi considerat și un detox, deoarece sunt permise doar o serie de alimente.

Cine are însă mai multă răbdare și ambiție poate să opteze inclusiv la postul negru, în care poate consuma apă ori ceai, necesare pentru hidratare, căci se știe deja, omul rezistă multe zile fără mâncare, organismul având rezervele sale de grăsime, dar nu și fără apă.

Dr. Doru Negru, medic medicină internă, diabet, nutriție și boli metabolice, a explicat care este importanța postului și de ce nu trebuie să ne speriem de o scurtă pauză de la alimentație.

”Ce înseamnă post? Nu mânca proteine animale. Când cade postul? Când nu este mâncare.

Cât ține cel mai lung post? 40 de zile.

Cât îți trebuie să mori de foame dacă nu mănânci nimic? 42 de zile. Și ca să poți să ții postul cel mare, trebuie să faci mușchi la răbdat cu postul de peste an. Ce spune postul? Dă la o parte proteina animală. Te obligă cineva să dublezi la pâine dacă nu mănânci care. Spune nu, că foamea este sănătoasă, este chiar normală.

Noi suntem farisei și ce facem, dublăm la pâine. Păi ăla nu mai este post, e păcăleală.

Noi suntem făcuți să mâncăm din toate, socotit să fie cam cât alergăm. Dacă nu alergăm de ce mâncăm? Iar dacă nu alergăm de ce mâncăm?

În mod normal și firesc, în partea a doua a vieții, organismul se pune pe economisit, iar atunci, noi în loc să alergăm mai mult și să mâncăm mai puțin, cum ar fi normal și firesc, ce să vezi? Nu mai alergăm, nu mai sărim gardul să jucăm fotbal, cu gașca, sau nu mai am timp sau mă dor șalele, nu mai sărim peste mese.

Și atunci când ar trebui să alergăm mai mult, noi mâncăm mai mult, că avem cu ce, și începem și ne mirăm că ne crește burta, fundul, glicemia, colesterolul, trigliceridele, acidul uric, tensiunea, și totul pentru că ne intoxicăm cu mâncare”, a declarat dr. Doru Negru, în exclusivitate pentru DC Medical.

Citește mai departe AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0