Produsele alimentare pe care le consumăm sunt PREA DULCI. Studiu

Dana Lascu / 25 iun 2019 / 15:29
Ne plângem că produsele alimentare sunt prea dulci, dar tot le mâncăm
Ne plângem că produsele alimentare sunt prea dulci, dar tot le mâncăm

Un nou studiu realizat la Centrul Monell a analizat aproape 400.000 de recenzii alimentare postate de clienții Amazon pentru a obține o imagine reală asupra alegerilor alimentelor pe care le fac oamenii. Constatările arată că mulți oameni consideră că produsele alimentare pe care le cumpără de pe piața sunt prea dulci. Și totuși, le consumă!

Consumăm produse alimentare prea dulci, realizăm asta, dar nu conștientizăm. Cam așa s-ar putea rezuma concluziile unui uriaș studiu care a analizat comentariile pe care consumatorii le-au postat la zeci de produse alimentare de pe un uriaș site de vânzări.

„Acesta este primul studiu la o asemenea dimensiune pentru a analiza alegerile alimentare dincolo de constrângerile artificiale din laborator", a declarat autorul principal al studiului, dr Danielle Reed, un genetician comportamental la Monell. „Dulce a fost cea mai frecvent menționată calitate a gustului, iar recenzorii ne-au spus definitiv că alimentele umane sunt prea îndulcite".

Aproape 400.000 de recenzii analizate

Studiul a folosit date postate pe un site cu acces deschis la date pentru a examina 393.568 de recenzii alimentare unice, postate referitor la 67.553 de produse de către un număr de 256.043 de clienți Amazon, de-a lungul a 10 ani. Folosind un program sofisticat de modelare statistică pentru a identifica cuvintele legate de gust, textură, miros, picant, cost, sănătate și servicii pentru clienți, oamenii de știință au calculat numărul de recenzii care au menționat fiecare dintre aceste categorii.

„Citirea și sintetizarea a aproape 400.000 de recenzii ar fi, în esență, imposibilă pentru o echipă umană, dar evoluțiile recente tehnologia informatică ne-au oferit abilitatea de a înțelege atât cuvintele care sunt prezente, cât și semnificația semantică subiacentă", a declarat coautorul de studiu dr. Joel Mainland, neurobiologist olfactiv la Monell.

Concentrarea pe dulceața exagerată a produselor a fost izbitoare, deoarece aproape un procent din recenziile produsului, indiferent de tipul de hrană analizat, foloseau expresia „prea dulce". Când s-au uitat la recenziile care se referă la gustul dulce, cercetătorii au descoperit că dulcele exagerat a fost menționat de 25 de ori mai mult decât recenziile care semnalau că un produs e prea puțin sau insuficient de dulce.

Constatările lor, publicate online în avans față de ediția printată a jurnalului Physiology & Behavior (Fiziologie și Comportament), au arătat că peste 30% din recenziile produselor alimentare de pe Amazon au menționat "gustul", făcându-l astfel cel mai frecvent folosit cuvânt.

11% dintre recenzii spuneau că produsele sunt prea dulci

Următoarea expresie cu pondere majoră a fost gustul dulce, care a fost menționat în 11% dintre recenziile produselor, de aproape trei ori mai des decăt cuvântul amar. Conținutul de sare a fost rar menționat, o constatare oarecum surprinzătoare în lumina preocupărilor legate de sănătatea publică privind excesul de consum de sare la nivel mondial.

Încercând să înțeleagă mai bine diferențele individuale în ceea ce privește modul în care oamenii răspund unui anumit produs alimentar, oamenii de știință au analizat și răspunsurile la cele 10 produse care au primit cele mai multe recenzii – mai precis cel mai mare rating, așa cum este definit de variabilitatea numărului de stele primite de un produs. Cercetătorii au identificat doi factori care au avut tendința de a explica analizele polarizate referitoare la un produs: reformularea produsului și perspective diferite privind gustul produsului. În ceea ce privește gustul, oamenii au evaluat adesea dulceața unui produs diferit. Răspunsul la mirosul unui produs a contribuit, de asemenea, la diferențele de opinie cu privire la un anumit produs.

„Diferențele genetice în gust sau sensibilitatea receptorului olfactiv pot contribui la reacțiile extreme pe care le primesc anumite produse", a explicat Reed

Împreună, descoperirile ilustrează posibilele utilizări ale bazelor mari de date și a receneziilor consumatorilor pentru a avansa în nutriția senzorială, un domeniu în curs de dezvoltare care integrează cunoștințele senzoriale cu nutriția și dietetica pentru îmbunătățirea sănătății.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24