Proteinele în exces, toxice. Dr. Cezar: Ficatul și rinichii obosesc teribil. Silueta a devenit mai importantă decât sănătatea

proteinele in exces - FOTO: Freepick
proteinele in exces - FOTO: Freepick

Proteinele în exces nu fac bine organismului, ba dimpotrivă, pot cauza probleme serioase.

Proteinele în exces dăunează organismului. Acestea nu sunt metabolizate, iar acest lucru poate cauza probleme de sănătate. Dr Cezar Amititeloaie a explicat pe pagina sa de Facebook cum ne afectează consumul excesiv de proteine. 

Icrele de somon, beneficii și contraindicații. Cât și cum trebuie mâncare și ce se întâmplă dacă mănânci o singură lingură

”Dacă consumi mai multe proteine decât ai nevoie, excesul va fi convertit în glucoză și grăsimi, și se va produce mai mult amoniac. Amoniacul este toxic pentru creier și de aceea trebuie transformat în uree și apoi eliminat prin rinichi.

Această transformare are loc în ficat, dar dacă ai ficatul gras, amoniacul ajunge în cantitate mai mare la creier și se produce afectarea acestuia”, arată Dr. Cezar Amititeloaie.

Vezi și: Parazitoza și chistul hidatic, bolile pe care le poți lua de la câinele tău. Romanescu: Se formează în FICAT

Ficatul și rinichii obosesc teribil în momentul în care avem o dietă bogată în proteine

”Apropo de “oboseală”, ficatul și rinichii obosesc teribil în momentul în care avem o dietă bogată în proteine, așa cum e la modă acum. Silueta a devenit din păcate mai importantă decât sănătatea și toată lumea mănâncă proteine în exces din simplul motiv că sunt greu de transformat în grăsime.

Dar sunt și greu de metabolizat, iar ficatul și rinichii vor fi suprasolicitați - deci nu vă mirați că o să crească nivelul ureei, acidului uric și creatininei, toți fiind martorii descompunerii proteinelor”, a explicat și medicul nutriționis Mihaela Bilic.

Vezi și: Ficatul gras, boala "la modă" din cauza DIETEI. Dragoș Romanescu, despre tratament: Un ficat gras, cirotic, se regenerează GREU

Beneficiile proteinelor

Consumate cu moderație, proteinele sunt benefice pentru funcționarea corespunzătoare a organismului. Acestea ajută la dezvoltarea musculaturii şi reprezintă un ajutor de nădejde pentru persoanele care vor să slăbească. 

Organismul are nevoie de proteine pentru că oferă aminoacizi pe care corpul nu-i poate produce în lipsa proteinelor. Cu ajutorul proteinelor, se formează structurile din care se construiesc şi se menţin masa musculară, oasele, pielea şi alte ţesuturi, de asemenea şi hormoni şi enzime vitale.

Un adult sănătos îşi poate lua doza recomandată, 46 de grame pe zi pentru femei şi 56 de grame pentru bărbaţi, printr-un consum moderat de alimente bogate în proteine precum carne, peşte, lactate, mazăre sau nuci.

În grupurile de persoane care au consum redus de proteine se află persoanele în vârstă şi adolescentele care au tendinţa de a urmeze diete nesănătoase.

”Organismul poate digera şi absorbi doar o anumită cantitate de proteine la fiecare masă. Oamenii cred că, cu cât mănâncă mai multe proteine, cu atât va creşte masa musculară sau vor slăbi. Însă, aceste idei nu au fost dovedite.

Dacă mănânci 300 de grame de proteine zilnic, asta nu înseamnă că masa musculară se va dezvolta mai mult decât la o persoană care ia 120 de grame pe zi. În plus, lipseşti organismul de alţi nutrienţi importanţi precum cei oferiţi de cereale, grăsimi, fructe şi legume” spune nutriţionistul Jon White, potrivit The New York Times.

Vezi și: Colecistul, care e cauza și când se scoate. "Pietrele mici pe colecist, mai periculoase decât pietroaiele"

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0