Reflux gastric: 10 sfaturi ca să îl ții sub control

Angela Sabău / 08 oct 2019 / 09:26
Refluxul gastric poate fi ținut sub control prin câteva schimbări simple în stilul de viață
Refluxul gastric poate fi ținut sub control prin câteva schimbări simple în stilul de viață

Refluxul gastric are o serie de simptome specifice, iar senzațiile neplăcute pot fi ținute sub control prin câteva schimbări simple ale stilului de viață.

Câteva schimbări ale stilului de viață merită încercate înainte de a apela la medicamente pentru controlul refluxului gastroesofagian.

Simptomele refluxului gastric pot fi înșelătoare. Vocea puțin răgușită și dureri în gâ ar putea fi confundate cu o răceală o gripă. Dar dacă aceste simptome durează mai mult, acestea ar putea fi cauzate nu de un virus, ci de o supapă - sfincterul esofagian inferior.

Acesta este mușchiul care controlează trecerea dintre esofag și stomac, iar atunci când nu se închide complet, acidul stomacului și alimentele se reîntorc în esofag. Termenul medical pentru acest proces este refluxul gastroesofagian; fluxul invers de acid se numește reflux acid. 

Simptome frecvente ale refluxului gastric

Refluxul acid poate provoca literalmente un gust rău în gură. Când refluxul acid produce simptome cronice, este cunoscut sub numele de tulburare de reflux gastroesofagian sau GERD. Cele mai frecvente simptome sunt arsurile la stomac - dureri în abdomenul superior și în piept, care uneori pot da senzația unui atac de cord.

Trei afecțiuni contribuie la refluxul acid: digestia lentă a alimentelor, prea mult acid în stomac și golirea stomacului întârziată, spune Dr. Jacqueline Wolf, gastroenterolog și profesor asociat de medicină la Harvard Medical School.

Dacă ați avut episoade repetate de arsuri la stomac sau orice alte simptome de reflux acid, puteți încerca următoarele:

1. Mâncați încet

Când stomacul este foarte plin, poate fi mai mult reflux în esofag. Dacă vă puteți organiza timpul de așa natură, ar fi bine să încercați să aveți cicni mese pe zi, cu alimente mai puține.

2. Evitați anumite alimente

Celor ce sufeeră de cu reflux gastric li se recomandă să elimine din alimentație o serie de alimente. „Am evoluat din zilele în care nu puteai mânca nimic”, spune dr. Wolf. Există însă unele alimente care sunt mai susceptibile decât altele să declanșeze reflux, inclusiv mentă, alimente grase, alimente picante, roșii, ceapă, usturoi, cafea, ceai, ciocolată și alcool.

Dacă aceste alimente sunt consumateregulat, prin eliminarea lor, rând pe rând, veți putea vedea care dinte ele produce refluxul gastric și veți putea, astfel, să îl mențineți sub control.

Site-ul Healthicine Health de la www.foodicinehealth.org are sfaturi pentru alimentația persoanelor cu reflux gastric, precum și pentru alte afecțiuni gastro-intestinale.

3. Nu consumați băuturi carbogazoase

Băuturile crbogazoase produc eructații, care trimit acidul gastric în esofag. Beți apă plată în loc de apă carbogazoasă.

4. Stați în picioare după mâncare

Când stați în picioare sau chiar dacă stați jos (dar nu întins), gravitația ajută la păstrarea acidului în stomac, unde e locul lui.

5. Luați ultima masă a zilei cu cel puțin trei ore înainte e culcare

Acest lucru înseamnă că nu există cina târzie sau gustări la miezul nopții.

6. Nu vă mișcați prea repede

Evitați exercițiile viguroase câteva ore după masă. O plimbare după cină este în regulă, dar un antrenament mai intens, mai ales dacă implică aplecarea, poate trimite acidul gastric în esofag.

7. Dormiți pe o parte

În mod ideal, capul trebuie să fie cu 6 până la 8 centimetri mai înalt decât picioarele. Puteți încerca să folosiți un suport de spumă pentru partea superioară a corpului. Nu încercați asta stivuind perne, pentru că nu vor oferi sprijinul de care aveți nevoie.

8. Pierdeți din greutate, dacă este recomandat

Greutatea crescută răspândește structura musculară care susține sfincterul esofagian inferior, scăzând presiunea care menține sfincterul închis. Acest lucru duce la reflux și arsuri la stomac.

9. Dacă fumați, renunțați

Nicotina poate relaxa sfincterul esofagian inferior.

10. Verificați-vă medicamentele

Unele medicamente - incluzând estrogenii postmenopauzei, antidepresivele triciclice și anti-inflamatorii - pot relaxa sfincterul, în timp ce altele - în special bifosfonați precum alendronatul, ibandronatul sau risedronatul, care sunt luate pentru a crește densitatea osoasă - poate irita esofagul.

Dacă acești pași nu sunt eficienți sau dacă aveți dureri severe sau dificultăți de înghițire, consultați medicul pentru a exclude alte cauze. De asemenea, este posibil să aveți nevoie de medicamente pentru a controla refluxul, chiar dacă urmați schimbări în stilul de viață.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.23